کره جنوبی و آمریکا از برگزاری رزمایش نظامی مشترک در شبه جزیره کره و همزمان با برگزاری نشست وزرای خارجه کره شمالی با آمریکا خبر دادند.

 آغاز دوباره رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، کره جنوبی از شروع مجدد رزمایش‌های خود با آمریکا خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» آمریکا و کره جنوبی  روز دوشنبه درست قبل از برگزاری نشست «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با همتای کره شمالی خود در زمینه ادامه مذاکرات خلع سلاح اتمی، رزمایش کوچکی را برگزار می‌کنند.

این در حالی است که برنامه‌های آموزش نظامی تفنگداران دریایی کره جنوبی در ماه ژوئن (خرداد) بعد از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و قول در زمینه خاتمه رزمایش‌های مشترک بین واشنگتن و سئول به حالت تعلیق درآمد.

 به نوشته رویترز، یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به از سرگرفته شدن رزمایش با آمریکا گفت که این تمرین نظامی  نزدیک شهر «پوهانگ» در جنوب این کشور برگزار می‌شود.  قرار است حدود ۵۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا و کره جنوبی در این رزمایش شرکت کنند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی. بی. اس» از دیدار هفته جاری خود با  وزیر خارجه کره شمالی در نیویورک خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها  با کره شمالی و تهدید این کشور درباره از سرگرفتن برنامه‌های موشکی و اتمی در صورت عدم رفع تحریم‌ها گفت: «این هفته در نیویورک با  همتای کره شمالی خود نشستی برگزار می‌کنم و انتظار داریم به برخی پیشرفت‌های واقعی چون اطمینان از برگزاری نشست بین سران دو کشور که در آن قادریم گام‌های ضروری برای خلع سلاح اتمی را برداریم، نائل شویم.»

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز گفت که دولت ترامپ یک شبه جزیره خلع سلاح اتمی شده کاملا قابل اثبات را خواستار است.

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.