علی رسولیان گفت: برنامه ریزی برای تامین مایحتاج مورد نیاز زائران از قبیل آرد، گوشت، برنج و شکر انجام شده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ریزی برای تامین مایحتاج مورد نیاز زائران انجام شده است

علی رسولیان  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برای عزاداری ایام پایانی ماه صفر گوشت به اندازه لازم و مورد نیازهیئت های مذهبی با قیمت تنظیم بازار  به قیمت کیلویی ۲۸۵۰۰تومان از طریق سازمان صنعت ، معدن و تجارت با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار زائران قرار داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین موکب هایی که در مسیر تشرف زائران پیاده راه اندازی شده اند مایحتاج و کالاهای اساسی مورد نیاز آنها با محوریت دفترامور رفاهی زائران استانداری پیش بینی و درنظرگرفته شده است تا در این زمینه نیز آنها با مشکلی مواجه نشوند.

رسولیان افزود: مراسم دهه پایانی ماه صفر یک حرکت خودجوش مردمی و غیر قابل وصف است  و به نوعی تداعی کننده  یک اتحاد جدی برای تببین شعائر دینی می باشد و مردم و مسئولان به عنوان میزبان این زائران وظیفه سنگینی برای ارائه خدمات شایسته به آنها دارند زیرا زائران با عشق و ارادتی که به امام رضا(ع) دارند از مسافت های دور از سراسر کشور و حتی زائرانی از خارج کشور به مشهد مقدس تشرف پیدا می کنند از این رو تمام امکانات و ابزاری که می تواند باعث شود این زائران در روزهای حضور خود در شهر مقدس مشهد دغدغه ای جز زیارت نداشته باشند را باید در اختیار انها قرار داد تا بیش از گذشته انسجام جامعه دینی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: اگرچه این مراسم نباید توسط سازمان های دولتی و سایر سازمان ها  اداره شود بلکه باید اداره این مراسم مردمی باشد و شهروندان همه داشته های خود را در اختیار این زائران قرار دهند اگرچه در حال حاضر هم بدون همکاری و مشارکت مردم ارائه  حجم وسیعی از خدمات به زائران ممکن نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.