سینماگران و سینماداران در اولین جلسه مشترک با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

اولین جلسه اهالی سینما با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه مشترک که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد دغدغه‌های اهالی سینما و هنر مطرح شد که اهم این دغدغه‌ها تاسیس اتحادیه سینماداران مشهد، برنامه‌ریزی برای جشنواره فیلم فجر و همچنین رقابت سالم بین سینماداران مشهدی برای جذب مخاطب بیشتر بود.

گمشده ما سیاست‌گذاری کلان و تفکر در مورد سینمای پیشرو است

مروارید ضمن ابراز خرسندی از گرد هم آمدن همه اهالی سینما و هنر گفت: برای اولین بار است که یک جلسه با حضور همه اهالی سینما و هنر با سلایق مختلف داریم و حضور و تقویت خرد جمعی و پیگیری حقوق اهالی سینما بزرگترین حسن این جلسه است.

وی همچنین با تاکید بر توزیع عادلانه در بزرگترین رویداد سینمایی کشور نیز گفت: برای جشنواره فیلم فجر باید عدالت توزیع بین سینماها انجام شود و این موضوع باید آنقدر خوب انجام شود که برای سایر رویدادهای سینمایی یک مدل برنامه کامل باشد.

مروارید اضافه کرد: در حال حاضر منتظر تصمیمات تهران برای جشنواره فیلم فجر هستیم. متاسفانه در تهران تصمیم‌ گیری را دقیقه ۹۰ انجام می‌دهند و این کار را برای شهرستان‌ها سخت می‌کند، البته این موضوع بین سه ارگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و حوزه هنری انجام می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت و ارتباط را عهده دار است اما ما سعی‌مان این است تا همکاری فزاینده‌ای را در این زمینه با شهرداری و حوزه هنری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین این ادره کل و بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: یکی از بندهای تفاهم نامه مربوط به حمایت از تولیدات سینمایی است و این آمادگی وجود دارد تا مطالبات دوستان را به بنیاد سینمایی فارابی منتقل کنیم.

مروارید بی نیازی اصحاب سینما از دولت را نقطه قوتی برای حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: خوشبختانه سینما از سایر صنعت های هنری در این زمینه پیشگام تر است.

وی تصریح کرد: چیزی که ما فاقد آن هستیم تفکر منسجم، ارتباط با جامعه مدنی و تشکل قدرتمند توسط سینماگران است و البته بدون شک ما هم وظیفه صیانت از سینماگران را داریم.

مروارید معرفی تولیدات سینمایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اقدامی کوچک برای تولیدکنندگان در این زمینه دانست و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد تولیدات سینمایی را معرفی کند و ما این وظیفه را به خصوص در حوزه انیمیشن به جد دنبال می‌کنیم، از استاندار نیز خواسته‌ایم در زمینه انیمیشن به مشهدی ها کمک کنند و ما از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت سینمای مشهد استفاده می‌کنیم چرا که این وظیفه ماست که در هر موقعیتی ظرفیت و استعداد مشهد را معرفی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.