نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، امروز با انجام بزرگترین عملیات غافلگیرکننده در استان «بیضاء»، ده‌ها نفر از فرماندهان تیپ‌ها و گردان‌های تحت فرمان ائتلاف سعودی را در استان «بیضاء» کشتند و شماری از آنها را دستگیر کردند.

هلاکت تعدادی از فرماندهان ائتلاف متجاوز سعودی در عملیات بزرگ نیروهای یمنی در استان "بیضاء"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح و امنیتی یمن، از کشته و دستگیر شدن شماری از فرماندهان تیپ‌ها و گردانهای تحت فرمان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همپیمان با ائتلاف سعودیدر جبهه «ناطع» در استان «البیضاء» خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، در این عملیات بی‌نظیر که بزرگترین عملیات غافلگیر کننده در استان البیضاء به شمار می‌رود، ده‌ها نفر از نیروهای هادی از جمله سرهنگ «احمد العیاشی» رئیس ستاد اطلاعات در تیپ 19 پیاده نظام،سرهنگ «حسین دیمان» فرمانده گردان چهارم تیپ 153 پیاده نظام و فرزند «مفرح بحیبح» از  فرماندهان شبه‌نظامیان همپیمان با ائتلاف کشته شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح و امنیتی یمن افزود که بیش از 30 جسد هنوز روی زمین افتاده است و 50 زخمی از نیروهای شبه‌نظامی همپیمان با ائتلاف سعودی به بیمارستان «بیحان» انتقال یافته‌اند و شماری از شبه‌نظامیان نیز دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این عملیات شمار زیادی از خودروهای نظامی و تجهیزات و تسلیحات دشمن نابود شد و شش خودروی نظامی و میزان زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شد.

این مقام نظامی یمن با تقدیر از نقش ساکنان ناطع در استان البیضاء در این عملیات بی سابقه و همکاری آنها با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، تاکید کرد که به زودی هویت سایر فرماندهان کشته شده در این عملیات اعلام می‌شود.

سرتیپ یحیی سریع همچنین تاکید کرد که طی این عملیات ویژه، به نیروهای هادی پاتک زده شود و کلیه مواضعی را که دشمن طی دو روز گذشته به مسافت 6 کیلومتر تصرف کرده، پاکسازی و آزاد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.