البرز- حسین محمدی گفت: در آینده بخش عمده ای از فضای سبز شهر کرج با پساب‌های تصفیه شده آبیاری می‌شود.

۸ تصفیه‌خانه محلی فاضلاب در کرج احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج حسین محمدی رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج اظهار کرد: به زودی شاهد ایجاد ۸ تصفیه خانه محلی فاضلاب در مناطق مختلف کرج خواهیم بود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این تصفیه خانه‌ها در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از فضای سبز شهری با پساب‌های تصفیه شده آبیاری می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به کاهش منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب به هیچ وجه منطقی نیست و باید برنامه ریزی دقیقی برای افزایش تصفیه خانه‌های محلی صورت داد تا در ذخایر آبی موجود صرفه جویی شود.

وی توضیح داد: علاوه براین، در توسعه فضای سبز باید به کاشت گونه‌های کم آب بر و گونه‌هایی که در مقابل کم آبی مقاوم هستند متمرکز شد تا از این طریق هم سرانه فضای سبز افزایش یابد و هم منابع آبی حفظ شود.

این مسئول ابراز کرد: برای احداث تصفیه خانه های محلی می‌توان ازاراضی دستگاه‌های دولتی که کاربری فضای سبز دارند استفاده کرد.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود زمین‌های خالی در گوشه و کنار شهر اشاره کرد وگفت: در اغلب این زمین‌ها شاهد تجمع نخاله و پسماند هستیم که این امر چهره شهر را نازیبا می‌کند.

محمدی خاطر نشان کرد: با بررسی وضعیت مالکیتی این زمین‌ها می‌توان اقدامات لازم برای تبدیل آنها به زمین فوتبال خاکی را فراهم کرد تا شهروندان محلات مختلف بتوانند برای پرکردن اوقات فراغت خود در این فضاها ورزش کنند.

وی گفت: بخشی از این زمین‌های خالی نیز می‌تواند به فضای سبز و محیطی برای بازی کودکان تبیدل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.