رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیچ رأفتی در برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی وجود نخواهد داشت، به همه کسانی که به فکر ثروتهای بادآورده و سوء استفاده از التهابات اقتصادی هستند هشدار داد که قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام به سراغ آنها خواهد رفت و قطعاً مجازات خواهند شد.

هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی وجود ندارد/ مشارکت ملت بصیر ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور معناداری بود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را پیشاپیش تسلیت گفت و تصریح کرد: محبت اهل بیت(ع) از طرق سیر الی الله است و این محبت از الطاف الهیه و نعمات بزرگی است که برای ما شیعیان وجود دارد.

اهل بیت (ع)، مسیر وفود به حق تعالی را به ما نشان داده اند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اهل بیت (ع) مسیر وفود به حق تعالی را به ما نشان داده اند، آن بزرگواران را اقرب طرق الی الله توصیف کرد و افزود: قرب الی الحق جز از مسیر محبت اهل بیت (ع) امکان پذیر نیست البته ممکن است در ظاهر، طرق دیگری نیز دیده شود اما در عالم باطن صرفاً اهل بیت(ع) نزدیک ترین طریق الی الحق هستند و بلکه تنها طریق الی الحق اند چرا که همه فیوضات الهی و معنوی از ناحیه آنان به ما می رسد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه محبت و اطاعت از اهل بیت(ع) صرفاً به گفتار نیست بلکه نیازمند به حرکت واقعی در این اطاعت و محبت است و طبیعتاً باید دارای نشانه هایی باشد، اظهار کرد: محبت اهل بیت(ع) همانند محبت حق تعالی به نشانه هایی نیاز دارد؛ چنانکه می بینیم در مناجات حضرت موسی با حق متعال، خداوند می فرماید: دروغ می گوید کسی که مدعی است مرا دوست دارد، ولی وقتی شب او را فرا می گیرد، مرا رها کرده و می خُسبد. آیا اینگونه نیست که هر محبی خلوت با محبوب خویش را دوست می دارد؟ «کذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یحِبُّنِی، فَإِذَا جَنَّهُ اللَّیلُ نَامَ عَنِّی؛ أَ لَیسَ کلُّ مُحِبٍّ یحِبُّ خَلْوَةَ حَبِیبِهِ؟» بنابراین یکی از نشانه های محبت و طاعت، توجه به محبوب و اقوال اوست و عمل و رفتارمان باید بر میزان این اقوال باشد.

رئیس قوه قضاییه راهپیمایی اربعین را از نشانه های محبت به اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در راهپیمایی عظیم اربعین متجلی می شود برای همه ما حیرت انگیز است. اینکه حسب گزارش ها بیش از ۲۰ میلیون زائر با کمترین امکانات دولتی و صرفاً با بهره مندی از خدماتی که مردم عادی با جان و دل ارائه می کنند، در یک مکان گرد هم بیایند، خلوص و ایثار و هم نوایی عجیبی را به نمایش می گذارد و علاوه بر اینکه تجلی یک معنویت عظیم است، اقتدار شیعیان و محبان اهل بیت را نیز نشان می دهد که باید همگی ما قدردان این نعمت مهم الهی باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی، این حرکت عظیم را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: گرچه زیارت اربعین از ابتدا مورد تاکید و تحریض بوده است اما چنین حرکت بزرگی از ناحیه شیعیان در شکل فعلی آن، بی تردید متأثر از آرمان های بلند انقلاب اسلامی و تلاشی است که این انقلاب در جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) داشته است.

محبت مردم به اهل بیت (ع) با تبلیغات پوچ دشمن از بین نمی رود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به امدادهای ائمه اطهار(ع) به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، افزود: همه مشاهده کردند که در همین ایام اخیر چگونه آمریکایی ها و اذناب آنها خصوصاً جریان های وهابی و تکفیری در بوقهای تبلیغاتی خود می دمیدند تا این حرکت عظیم معنوی را مخدوش کنند و بر این اساس سالها مردم را از جنایات داعش می ترساندند و سپس بحث گران بودن ارز و کاهش تمایل به حضور در راهپیمایی اربعین را مطرح کردند اما همگان دیدیم که محبت مردم به اهل بیت(ع)، با این قبیل هیاهوهای تبلیغاتی پوچ از بین نمی رود و مردم در کنار شیعیان عراق، حرکتی را خلق کردند که نشان داد آرمانهای عاشورا همچنان زنده است و این دقیقاً همان چیزی است که آمریکا و اذنابش از آن هراس دارند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: باید شکرگزار این نعمات باشیم زیرا دلها در این ایام به یکدیگر نزدیک می شود و همین امر، اثرات منفی تبلیغات دشمن را خنثی می کند. بر این اساس می توان حرکت اربعین را یک لطف بی بدیل الهی برای همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) دانست.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: راهپیمایی این روز بسیار پرشکوه تر و بانشاط تر از سالهای گذشته برگزار شد و مردم بار دیگر با مشتهای گره کرده، انزجار خود را از استکبار جهانی و سرکرده آنها یعنی آمریکا نشان دادند.

آیت الله آملی لاریجانی، آمریکا را طاغوت اصلی زمان دانست و ادامه داد: در هر نقطه از جهان که جنایتی علیه مردم اعم از انواع کودتاها و ناامنی ها رخ می دهد رد پای آمریکا را می توان دید. این روند را چهل سال است که درخصوص جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم و اگر آمریکا بخواهد بداند که چرا مردم ما از حکام این کشور متنفر هستند می تواند نیم نگاهی به فهرست بلندبالای اقدامات گذشته حکام خود علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران بیاندازد.

چرا مردم از آمریکا متنفراند؟

رئیس قوه قضاییه افزود: کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ایستادگی در مقابل مردم درجریان نهضت ملی شدن صنعت نفت و کمک به نظام شاهنشاهی در سرکوب مردم تنها گوشه ای از اقدامات آمریکا در سالهای پیش از انقلاب علیه ملت ایران است. آمریکا تا آخرین روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش کرد که حکومت پوشالی و پوسیده پهلوی را که با ریختن خون هزاران نفر می خواست باقی بماند، سرپا نگه دارد. پس از انقلاب نیز شاهد انواع کودتاها، تحریک اقوام، تحمیل جنگ هشت ساله و اعمال تحریم های بی سابقه اقتصادی از ناحیه آمریکا بوده ایم. حال چرا مردم ازآمریکا متنفر نباشند؟!

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به راهپیمایی دیروز خاطرنشان کرد: امسال به دلیل نحوه برخورد آمریکایی ها با مردم، شاهد حضور معنادار ملت بصیر ایران در سراسر کشور بودیم؛ از این جهت که آمریکا بویژه در سالهای اخیر تلاش کرده که با اعمال فشارهای سنگین اقتصادی، مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کند و اخیراً نیز با بکارگیری سخیف ترین ترفندهای عملیات روانی مانند درج روزشمار برای شروع تحریم ها، ملت ایران را علیه نظام تحریک کند. در حالیکه هرچه توان تبلیغاتی در این زمینه داشته اند به کار بسته اند اما بازهم شاهد حضور مردم در راهپیمایی علیه استکبار جهانی و بویژه ایالات متحده آمریکا بودیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به استقامت چهل ساله مردم در برابر دشمنی های آمریکا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ما همانند برخی کشورها نیستند که بعد از دوشیدن اموالشان به آنها گفته شود اگر حمایت های ما نباشد دو هفته هم دوام نمی آورید. مردم بصیر ما از پیر و جوان در شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک، با بینشی عمیق پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و اجازه نداده اند این خواب دشمن که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید، تعبیر شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز قدرتمندتر از همیشه در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد، به پیشرفت های صنعتی و علمی کشور در عرصه های گوناگون اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی حرف اول را در منطقه می زند و آمریکایی ها را با خفت روبرو کرده است. در مقابل چنین عزتی شاهد رفتار حکام سعودی با آن میزان ثروت یا به قول آمریکا آن میزان شیردهی هستیم که مدام از سوی آمریکا تحقیر می شوند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیئت حاکمه آمریکا باید در جهت اصلاح فهم خود گام بردارد و رئیس جمهور این کشور فریب دروغ گویی های مشاورین خود را نخورد، تصریح کرد: بر اساس این محاسبات غلط تصور کرده اند که اگر سه ماه به ایران فشار بیاورند نظام جمهوری اسلامی ساقط می شود. حرکت دیروز مردم نشان داد که آمریکا باید در  این خیال خام باقی بماند زیرا جمهوری اسلامی آب دیده است و مردم ایران نیز در طول تاریخ پرافتخار خود در مقابل قوی ترین دشمنان ایستاده اند .

ضمن حمایت از سرمایه گذاری سالم، با انباشت ثروت بادآورده مقابله می کنیم

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تلاش های دشمن برای ایجاد تلاطم در بازار و اقتصاد کشور با هدف ایجاد شکاف میان مردم و نظام طی ماه های اخیر، گفت: در کنار این دشمنی ها عده ای در داخل به دنبال سودجویی و کسب ثروت های بادآورده بودند. ما نیز به این افراد هشدار دادیم که برخوردهایمان جدی و قاطع خواهد بود. مجدداً اعلام می کنم که دستگاه قضایی ضمن حمایت کامل از سرمایه گذاری سالم و برخورد با افراد یا نهادهایی که به نحوی بخواهند در مقابل این قبیل سرمایه گذاری ها موانعی ایجاد کنند، به شدت با کسانی که تلاش دارند از رخنه های امنیتی و اقتصادی برای تحصیل مال و انباشت ثروت بادآورده استفاده کنند مقابله خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی و صدور برخی آرا در این زمینه، یادآور شد: هیچ رأفتی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد شد. البته روشن است که هیچکس به لحاظ عاطفی از اینکه یک شهروند جمهوری اسلامی گرفتار عواقب اقدامات سوء خود شود، خرسند نمی شود اما دنیاپرستی برخی افراد باعث می شود که با ترجیح منافع خود بر منافع مردم و به قیمت گرفتاری و عسر و حرج یک ملت به چنین سرنوشتی دچار شوند.

آیت الله آملی لاریجانی با توصیه به افرادی که در اندیشه سودجویی و بهره مندی از برخی التهابات هستند، تاکید کرد: بهتر است تا راه بازگشتی وجود دارد این افراد از تخلفات و جرایم خود دست بردارند زیرا قطعاً دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان نظام با قاطعیت در مقابل مفاسد اقتصادی ایستاده و اجازه نمی دهد که برخی با تلاش برای کسب ثروت های بادآورده منافع عموم مردم را به خطر بیندازند.

بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون "دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه" در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.