خراسان شمالی- دکتر محمود ثمینی در مانور پدافند غیرعامل مخابرات استان، خواستار برنامه‌ریزی بهتر و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای افراد در حوزه‌های مختلف در راستای جلوگیری از وقوع بحران و مواجهه با بحرانها و خطرات احتمالی شد.

مانور پدافند غیر عامل مخابرات خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی، مانور مدیریت بحران مخابرات منطقه خراسان شمالی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری ،مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مدیران مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان،مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی، با هدف افزایش پایداری ارتباطات در وضعیت های خاص برگزار شد.

این مانور همزمان با هفته پدافند غیر عامل و با شعار «حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در سایه حماسه حسینی» به همت مخابرات استان و با همکاری جمعیت هلال احمر، اداره کل پدافند غیرعامل وآتش نشانی و دیگر دستگاههای مربوطه در جمع مسئولین و مدیران استانی و با حضور اعضای کمیته پدافند غیر عامل مخابرات استان با موضوع اطفاءحریق سوئیچ مخابراتی، با موفقیت اجرا شد.

دکتر محمود ثمینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در حاشیه این مراسم با بیان سخنانی ضمن تاکید بر لزوم آمادگی مداوم در جهت مدیریت بحران خواستار برنامه ریزی بهتر و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای افراد در حوزه های مختلف در راستای جلوگیری از وقوع بحران و مواجهه با بحرانها و خطرات احتمالی شد.

در بخش دیگر این برنامه جواد نظری، مدیر کل بحران استانداری خراسان شمالی نیز ضمن قدردانی از مخابرات منطقه خراسان شمالی در جهت برگزاری مانورهای مورد نیاز جهت تست آمادگی توانمندی منابع و تجهیزات طراحی شده، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این برنامه ها نقاط ضعف و قوت در این زمینه مورد سنجش قرار گرفته و با تقویت نقاط قوت، بهترین مدیریت در زمان وقوع بحرانها به اجرا در آید.

مخابرات در راستای تامین ارتباطات درشرایط مختلف همواره آماده است

مهندس غلام‌علی نشاطی، رئیس کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مخابرات منطقه خراسان شمالی نیز در خصوص آمادگی در مقابله با مشکلات و خطرات احتمالی گفت: با توجه به حساسیت پایداری شبکه های ارتباطی و مخابراتی، مجموعه مخابرات استان در طول سال و به صورت شبانه روزی همواره در آمادگی کامل بسر می برد.

وی اظهار داشت: ما خود را موظف می دانیم در تمام زمینه های ارتباطی، طراحی مراکز و انتقال در حوزه های ثابت و دیتا و.. .در مواقع حساس، همواره آماده بوده و با تدابیری لازم  در پی ایجاد  مسیر های جایگزین جهت حفظ ارتباطات در مواقع اضطراری هستیم و این آمادگی در طول سال مورد سنجش و بازبینی قرار می گیرد.

وی در ادامه به برپایی مانورهای مختلف اجرا شده در طی سال جاری در این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مانور قطع فیبر نوری مسیر گرمه و جاجرم ،قطع برق در مرکز تلفن امام علی (ع) بجنورد، قطع ارتباط سامانه های خدماتی و مانورهایی در زمینه حملات سایبری و... از جمله نمونه هایی از تلاشهای اعضاء این کمیته در جهت حفظ و نگهداری از شبکه مخابراتی است که با لطف خداوند متعال و تلاش همکاران سخت کوش مخابراتی تمامی این برنامه ها با موفقیت برگزار شده است.

بنا به این گزارش در این مراسم با اطفاء حریق تجهیزات مخابراتی توسط بانوان شاغل در حوزه فنی مخابرات استان، میزان آمادگی کارکنان مخابرات منطقه، مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.