همدان - کامران گردان گفت: امیدواریم مدیریت شهری همدان بتواند در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، قراردادهای مناسبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داشته باشد

برگزاری پنل تخصصی شهرداران کشور در اجلاس همدان ۲۰۱۸

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان در صحن علنی شورا ، با تأکید بر اینکه پنل‌های تخصصی برای ارائه نگاه تخصصی به گردشگری بسیار مؤثر خواهد بود، اظهار کرد: با حضور در نشست‌های اجلاس جهانگردی و تلاش‌های کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، پنل تخصصی در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری به شهرداران مراکز استان‌ها اختصاص داده شد که شهردار همدان نیز در این مجموعه جای گرفت.

وی با بیان اینکه به طور قطع پنل‌های اجلاس، انتقال تجربیات گردشگری را به دنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی و تبلیغات مطلوب، شناساندن شهر همدان در سطح بین‌المللی در حال انجام است که قطعاً تأثیرات بسزایی در پیشرفت این شهر خواهد داشت.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به سفر اعضای شورا به شهر قزوین به منظور بررسی و بازدید از وضعیت شهری و نحوه عملکرد مدیریت شهری این شهر، عنوان کرد: همدان از نظر زیبایی، ساماندهی معابر، مباحث کنترل ترافیک و در مجموع مسائل مدیریت شهری جزو شهرهای پیشرو است.

گردان با تأکید بر اینکه استان قزوین با اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری‌ برخی از امور به این بخش از همدان پیشتاز است، ادامه داد: قزوین بیشترین بهره وری را از ظرفیت بخش خصوصی دارد که می‌تواند برای ما نیز الگو باشد؛ اما متأسفانه تنگ ‌نظری‌ها در استان، اجازه کار به بخش خصوصی را نمی‌دهد.

رئیس شورای شهر همدان همچنین بر انتقال مشکلات مردم به مسئولان امر، تأکید کرد و گفت: شورای شهر به عنوان نماینده مردم می‌تواند در امور مختلفی ورود پیدا کرده و براساس اختیارات قانونی خود با هدف اصلاح امور، مشکلات مردم را به دستگاه های اجرایی مطرح کنند.

گردان در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: در حوزه ساماندهی مشاغل شهری به عنوان اقدامی عام المنفعه، ۴۵ میلیون اعتبار برای سازماندهی بازار موقت پرندگان و ماکیان واقع در خیابان اکباتان و انتقال آن به جنب ترمینال از طریق جابجایی اعتبارات همین طرح، تخصیص یافته است.

* تأکید بر تعیین تکلیف اساسنامه باشگاه شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه ضمن حمایت مجدد از فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری، گفت: تیرماه سال ۱۳۷۹ بنا به تصمیم قوه قضاییه، مالکیت این مجموعه از اداره کل تربیت بدنی استان خارج شد و این باشگاه توسط شهرداری به منظور حفظ و گسترش آن و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی به مردم شهر همدان خریداری شد که طی یک برنامه عمرانی سه ساله امکانات آن را تقویت کردند.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر تعیین تکلیف اساسنامه باشگاه شهرداری، اظهار کرد: روند توسعه این باشگاه در سال ۱۳۸۰ با تشکیل تیم فوتبال همراه بود که طبق اساسنامه جدید ابلاغی، رویکرد سازمان از ورزش‌های حرفه ای و قهرمانی به ورزش های همگانی و زیرساختهای ورزشی تغییر کرده است؛ اما این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: باید تصویب اساسنامه این باشگاه تعیین تکلیف شود که پیشنهادات و راهکارهای موجود کارشناسی شده را ارائه خواهیم داد.

بادامی‌نجات در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه تفریغ بودجه سال گذشته شهرداری منطقه ۳ حدود ۹۵ درصد درآمد را نشان میدهد، یادآور شد: بر اساس بررسی های شش‌دوزادهم تفریغ بودجه امسال، این عملکرد به ۲۳ درصد رسیده است که قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: به طور قطع عملکرد مناسب شهرداری منطقه ۳ در بودجه سال گذشته به دلیل وجود شهردار منطقه بوده و عملکرد سال ۹۶ و ثبات مدیریتی در این منطقه و کوشش های فراوان مدیر منطقه نیز عامل تحقق ۹۵ درصدی بودجه بوده است و متأسفانه اتفاقات اخیر موجب شده درآمد این منطقه به ۲۳ درصد کاهش پیدا کند که این مهم، بحران در این منطقه را نشان می‌دهد.

نایب رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه مراجعات در شهرداری منطقه ۳ از حد گذشته است، گفت: چندین پروژه در این منطقه هنوز انجام نشده است که باید تعیین تکلیف شوند.

بادامی‌نجات با تأکید بر تعیین‌تکلیف طرح ۳۶ هکتاری خضر، در خصوص جدولگذاری و رفوژ بلوارها و پیاده راه ها و بسیاری دیگر از برنامه های منطقه سه شهرداری به‌ویژه ساماندهی ورودی های شهر اظهار کرد: متأسفانه در چند ماه اخیر طرح های اثرگذاری با بحران روبرو شده اند.

* شهرداری همدان تنها شهرداری عضو سازمان جهانی گردشگری

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان با محوریت همکاری توسعه پایدار به عنوان نخستین شهرداری دنیا به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شده است.

حسین قراباغی افزود: پیرو جلسات متعدد و رایزنی های صورت گرفته که منجر به عضویت شهرداری کلانشهر همدان در این سازمان بین الملی شده است، جا دارد از تلاشهای شهردار همدان نیز برای حصول این نتیجه، قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری محور اصلی توسعه استان تعریف شده است، یادآور شد: عضویت ۳ مجموعه تأثیرگذار گردشگری همدان از جمله شهرداری، شرکت سیاحتی غار علیصدر و دهکده توریستی گنج نامه در بین اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) را باید مغتنم شمرد و از این فرصت برای بسترسازی پیشرفت زیرساخت‌های گردشگری پایدار و جذب توریست بهره‌مند شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان؛ اجلاس سازمان جهانی گردشگری با میزبانی شهر همدان را فرصتی برای همدلی به منظور بهره مندی از ظرفیتهای حضور اعضای این سازمان دانست و افزود: باید در این اجلاس بین المللی نسبت به قابلیتهای گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران استفاده شود.

* پیشنهاد استقرار ایستگاه راه‌آهن در جوار فرودگاه

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به استقرار ایستگاه راه‌آهن در پایانه مسافربری، گفت: با توجه به مصوبات دور قبل هیچ یک از تعهدات طرفین در این زمینه انجام نشده است.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه وجود ایستگاه راه‌آهن در محدوده شهری امری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: استقرار ایستگاه راه‌آهن در جوار شهر از اهمیت زیادی برخودار است؛ اما در صورتی‌که این ایستگاه در بافت شهر مستقر شود، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

وی پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل، ایستگاه راه‌آهن در جوار فرودگاه همدان ایجاد شود که در این صورت دسترسی به راه‌آهن آسانتر خواهد بود و می‌توان پایانه اتوبوس‌رانی برون شهری را هم به همین محل، منتقل کرد.

عسگریان همچنین با تأکید بر ایجاد حساسیت برای این مسأله، گفت: جانمایی این ایستگاه در طرح جامع شهر همدان در خود بافت شهر قرار دارد که شورای شهر تنها در صورتی با این جانمایی موافقت می‌کند که‌ تمام ایستگاه از بخش مرکزی تا پایانه، زیرگذر باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به حمایت مالی شهرداری از مجموعه تفریحی رنگین کمان، بیان کرد: مدیریت داشته های سرمایه گذار با سیاستهای شورای شهر منافات دارد که اگر مطالباتی هم هست، باید دریافت کنید.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در بخشی دیگر گفت: برای رسیدگی به پرونده شهرداری منطقه ۳ همدان باید هیأت رسیدگی به پرونده تشکیلات با حضور افراد خبره و کارشناس تشکیل شود.

عسگریان معتقد است: افرادی شاخص و مسلط به قوانین باید علاوه بر استخراج صحت و سقم محاسبات، متناسب با شأنیت، تصمیم‌سازی کنند.

* انتقاد از افزایش تراکم و ارتفاع در شهر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به بررسی طرح جامع شهر، گفت: در بحث بررسی طرح جامع شهر همدان آنچه مشاور طرح جامع از همدان دیده، با واقعیت و وضعیت کنونی بسیار مغایر بوده و شناخت او از وضع موجود اشتباه است که با واقعیت ۷۰ درصد مغایرت دارد.

اکبر کاوسی‌امید در بخشی دیگر اظهار کرد: تیم‌داری فوتبال در باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری به منظور فراگیر کردن بحث ورزش در بین مردم، نقش آنچنانی نداشته و هزینه‌های آن، سرسام آور است که شهرداری باید در ورزش همگانی مؤثرتر عمل کند.

وی همچنین با انتقاد از افزایش تراکم و ارتفاع در شهر بر اساس قواعد شهرسازی، عنوان کرد: این اقدام ناپسند، توازن شهر را بهم ریخته است که باید تعیین تکلیف شود.

* بدون هماهنگی شهرداری طرح جامع شهر انجام نمی‌شود

شهردار همدان هم با بیان اینکه مشاور طرح جامع شهر همدان، مشاور رسمی و مورد تأیید وزارت مسکن است، اظهار کرد: طی مذاکره با مشاور، مقرر شده تا در جلسات صحن شورا، پاسخگوی سؤالات باشد و بدون هماهنگی با شهرداری، کاری انجام نمی‌شود.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه طرح جامع، طرح نگاه ریز نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح افق ۳۰ ساله را ترسیم می کند، حوزه طرح تفضیلی با طرح جامع متفاوت است.

وی افزود: آمار جمعیت باید به مشاور ارائه شود تا بر اساس آن، فرآیند توسعه را طی مدت ۳۰ سال انجام دهد.

صوفی در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری در سازمان جهانی گردشگری شناخته شد، خواستار تأسیس مرکز توسعه همکاری‌های بین‌الملل برای برقراری ارتباطات بین‌المللی شد.

وی همچنین گفت: مؤسسه فرهنگی «اکو» پیشنهاد همدان نسبت به ایجاد کرسی ویژه شهر جهانی ابن‌سینا در این مؤسسه را قبول کرده و این افتخار بزرگی برای شهر همدان است.

شهردار همدان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ایجاد ایستگاه راه‌آهن همدان در ترمینال، اظهار کرد: از ابتدا مطرح کردیم به شرطی با انتقال ایستگاه راه‌آهن به داخل شهر موافقت می‌کنیم که در زیرزمین ریل‌کشی انجام شود زیرا در این سیستم، دسترسی آسان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری مطرح است.

صوفی برآورد هزینه انتقال زیرزمینی راه‌آهن به همدان را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به بدهکاری شهربازی رنگین‌کمان، گفت: به دلیل بدهی، این مکان باید تعیین تکلیف شود؛ زیرا مردم از مدیریت شهری به عنوان متولی امور شهر انتظار دارند.

شهردار همدان افزود: اگر قیمت کارشناسی و مناسب باشد، بررسی لازم را انجام می‌دهیم و در شورای شهر مطرح می‌کنیم، اما در حال حاضر یک ریال هزینه کارشناسی نداده ایم و تعهدی هم ایجاد نکرده ایم.

صوفی در ادامه با تأکید بر اینکه فرآیند بررسی پرونده‌های قضایی شهرداری رو به اتمام است، یادآور شد: پرونده‌ها در حال جمع شدن است و از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی شهرداری، تنها ۱۰ نفر مورد سؤال قرار گرفته‌اند که خوشبختانه این عدد بسیار کم است.

وی اظهار کرد: برخی این موضوع را بزرگ کردند، در حالی که در گذشته هم گفته‌ام هر کجا فرآیند مالی وجود دارد ممکن است تخلفی هم رخ دهد، پس باید به سمت سالم‌سازی مجموعه حرکت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.