سرمربی بلژیکی تیم ملی والیبال لهستان گفت: من قبول ندارم که ایران افت کرده و به نظر من ایران این شانس را داشت که به جمع ۶ تیم پایانی راه پیدا کند

 هینن: قبول ندارم که ایران افت کرده است/ نتایج اخیر تاثیری روی آینده والیبال ایران نخواهد گذاشت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، اول هفته جاری در مراسمی که در بوداپست برگزار شد، بهترین‌های والیبال اروپا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و جوایز خود را دریافت کردند. در این مراسم، ویتال هینن، سرمربی بلژیکی تیم ملی لهستان و تیم فردریشهافن آلمان به عنوان بهترین مربی اروپا انتخاب شد.

هینن با تیم ملی لهستان به عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ رسید و با تیم فردریشهافن به عنوان پنجمی لیگ قهرمانان اروپا رسید. همچنین فردریشهافن در دوره قبلی لیگ قهرمانان، چهاردهم شده بود.

این در حالی بود که جایزه بهترین والیبالیست اروپا نیز به بارتوش کورک، پشت خط زن تیم ملی لهستان رسید. این بازیکن در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ نیز به عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) انتخاب شد.

انتخاب هینن به عنوان بهترین مربی اروپا در سال ۲۰۱۸ بهانه‌ای شد گفت‌وگوی با گرفته شود که در ادامه می‌خوانید:

وی در ابتدا درخصوص انتخابش به عنوان بهترین مربی اروپا اظهار داشت: اگر من بهترین مربی اروپا شدم، به دلیل عملکرد فوق‌العاده بازیکنانم بود، چون اگر بازیکنان یک تیم خوب نباشند یک مربی نمی‌توان جایزه‌ای بگیرد.

سرمربی بلژیکی تیم ملی والیبال لهستان درمورد کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: از همان ابتدای مسابقات تیم ما یکی از مدعیان قهرمانی بود؛ البته تیم‌های ایتالیا، آمریکا، روسیه و فرانسه هم از دیگر گزینه‌های مدعی قهرمانی به شمار می‌رفتند. فرانسه رقابت‌ها را با فشار بالا شروع کرد و خیلی زود دچار اشتباه شد. روسیه همچون همیشه نبود، ایتالیا هم مثل ابتدای مسابقه نتوانست شرایط خود را حفظ کند. همیشه یک تیم در وهله اول باید پتانسیل قهرمانی داشته باشد و در گام بعدی باید در طول تورنمنت رشد کند.

هینن گفت: اگر تیمی در طول یک تورنمنت بهتر و بهتر شود می‌تواند در نهایت به قهرمانی برسد. همین موضوع ایده اصلی ما برای قهرمانی بود. تیم من هر بازی بهتر شد و البته من دلیلش را نمی‌دانم؛ شاید خوش‌شانس بودیم! به عقیده من هر تیمی که بتواند بازی به بازی رشد کند در نهایت قهرمان دنیا هم می‌شود. تمام بازیکنانم می‌توانند در تیم منتخب دنیا حضور داشته باشند.

وی درمورد شرایط قراردادش با فدراسیون لهستان اظهار داشت: من با لهستان قرارداد دارم و ۲-۳ سال دیگر از قرارداد باقی مانده است. ما یک هدف بزرگ داریم و می‌خواهیم به قهرمانی المپیک برسیم. فکر می‌کنم هدف اصلی و بزرگ والیبالی‌ها در لهستان هم همین امر باشد.

بهترین مربی والیبال اروپا در سال ۲۰۱۸ درمورد اینکه گفته می‌شود والیبال ایران دچار افت شده است، گفت: من قبول ندارم که ایران افت کرده است. به نظر من ایران این شانس را داشت که به جمع ۶ تیم پایانی راه پیدا کند. این نتایج تاثیری روی آینده والیبال ایران نخواهد گذاشت، چون ایران بازیکنان جوانِ فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانند رشد کرده و به تیم ملی کشورمان کمک کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.