وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز راه مقابله با تحریم توجه به بخش خصوصی، فناوری، حفظ جریان تولید و فناوری های نوین است، گفت:دولت ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی سال آینده را هم فراهم کرده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

می‌توانیم از فرصت تحریم برای فعال سازی معادن استفاده کنیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رضا رحمانی امروز در مراسم معارفه اش  که با حضور معاون اول رئیس جمهور که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: در ذیل ستاد تحریم دو کارگروه تخصصی را تشکیل داده‌ایم و یک کارگروه در مورد حفظ جریان تولید و اشتغال و کارگروهی در خصوص تامین مایحتاج عمومی و کسانی که در این خصوص صاحب نظر از جمله بخش خصوصی در آن جمع هستند.

وی بیان داشت: اینکه جریان ارز، تامین و تولید کالا چگونه مدیریت شود در این کارگروه ها مطرح می شود البته ما به مدیران سالم و با ریسک پذیری بالا در اینجا نیاز داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در شرایط تحریم فرصت‌هایی هم ایجاد می شود و حتی می توانیم از این فرصت ها برای فعال سازی معادن استفاده کنیم.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۳۰۰ کالا گفت: امروز این اتفاق افتاده و فرصتی برای تولید کنندگان است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: البته در جاهایی گره هایی بر ای اشتغال و صادرات است و باید این گره ها را باز کرد تا فرصت های شغلی و تولیدات از این شرایط استفاده کنند. 

وی با اشاره به پتانسیل های  انسانی گفت: من به پتانسیل های انسانی چه در داخل مجموعه وزارت خانه و چه بخش خصوصی  ایمان دارم. 

رحمانی اظهار داشت: امروز راه مقابله با تحریم توجه به بخش خصوصی، فناوری، حفظ جریان تولید و فناوری های نوین است. 

وی با اشاره به تشکیل اتاق های فکر مختلف بیان داشت:  اتاق فکر صنعت، اتاق فکر فناوری و اتاق فکر صادرات  طراحی شده است و بنا داریم که محور این اتاق و در راس آنها یکی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی باشد و حتی می توانیم از پتانسیل وزرای گذشته در این بخش استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه پیشانی فعالیت های من مبارزه با فساد است، گفت: من اعتقاد ندارم که وزارتخانه صنعت فساد سیستمی است. اما بهترین راه مبارزه این است که در تصمیمات باید دقت کرد و اگر درست انجام دهیم اتوماتیک وار زمینه فساد از بین می رود. 

رحمانی با تاکید بر شفاف سازی و تکمیل سامانه گفت: این شبکه علیرغم مشکلات مالی در حال کامل شدن است و اکنون طرح تبادل با دستگاه های دیگر را آغاز کرده ایم و حتی شناسایی ظرفیت های تولید ملی را انجام داده ایم که البته هنوز کامل نشده است. 

وی با اشاره به نوسازی صنایع گفت: نوسازی را در دستور کار قرار داده ایم و در بخش معدن با همت مجلس نقشه راه معدن آماده شده است و این محور و سرلوحه کار ما در معدن خواهد بود. برای آباد کردن روستاها یک راه توجه به معدن است  و باید از خام فروشی دست برداشت. 

وی به ورود استارت آپ ها اشاره کرد و گفت: بنگاه ه‌داری با ورود استارت آپ ها به شیوه سنتی سخت است و این را باید پذیرفت. 

رحمانی بیان داشت: دولت با تمام تنگناها ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی ۶ ماه اول و دوم امسال و سال آینده را فراهم کرده است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. 

وی اشاره کرد: امسال ۱۰ پروژه مهم تعریف شده است و ما کشوری هستیم که در سال آینده می خواهد ۲۰۲ هزار دستگاه ناوگان خودش را نوسازی کند هر کدام ظرفیتی برای آبادسازی معدن و سایر بخش های تولیدی است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.