البرز - حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی با تشریح برنامه های هفته وقف در استان البرز گفت: یک میلیارد تومان موقوفات در سال جاری از سوی مردم ارائه‌شده که درحوزه‌های اجتماعی، بقاع و مساجد به کار خواهد گرفت.

امسال آمار قابل توجهی در امر وقف نداشتیم/تشریح برنامه‌های هفته وقف در استان البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز صبح امروز سه شنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت نبی اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد:اهل بیت عصمت و طهارت زندگی شان، فعل شان و تقریرشان همه برای ما حجت و آموزنده است و یکی از نکاتی را که به خوبی می توانیم ازاهل بیت (ص) درس بگیریم بحث انجام کارهای خیرو سبقت گرفتن برخیرات است.

وی با اشاره به اینکه درس بزرگی که مولای ما امیرالمومنین به بشریت داد بحث وقف بود، افزود: اگر حقی را از شما غصب کردند پس از آن باید در خدمت جامعه و اسلام باشیم چراکه یکی از این کارهایی که از مولایمان امیرالمونین (ص) درس گرفته ایم، کار اقتصادی و کسب درآمد برای وقف می باشد.

حجت الاسلام صالحی وقف را یک یادگار و سنت از پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ص) دانست و گفت: وقف عصاره و فضایل خوبی ها است چراکه گذشتن از اموال و دارایی ها سخت می باشد ولی گذشت در راه خدا ماندگاری و شیرینی خاص خود را خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به فرا رسیدن هفته گرامیداشت وقف اشاره کرد و گفت: برای مدت ۱۰ روز هفته وقف نامگذاری شده که امروزسه‌شنبه به عنوان وقف، رسانه، ترویج موقوفات مشارکتی است و از این رو مقرر شده وقف به وسیله اهالی رسانه اطلاع رسانی و ترویج شود.

وی افزود: بایستی وقف را به صورت مشارکتی ترویج  کرد تا هر کسی با سهم کوچک خود مشارکت داشته باشد.

حجت الاسلام صالحی با  اشاره به اینکه روزچهارشنبه دومین روز از هفته وقف است گفت: در این روزهمزمان با رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت است و محافل انس با قرآن در امامزاده حسن (ع) برگزار می شود.

وی افزود: در روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) با عنوان وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت که برنامه های عزاداری در امامزاده ها برای اهل بیت عصمت و طهارت خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه روزجمعه همزمان با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه به عنوان وقف، انتظار و مهدویت نامگذاری شده گفت: دراین روز با حضور در نماز جمعه در شهرستان ها برنامه های ویژه ای برگزار می شود.

وی اضافه کرد:شنبه همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با عنوان وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان  می باشد که در سطح کشور موقوفاتی با این نیت انجام می شود.

این مسئول با اشاره به نامگذاری سایر روزهای هفته وقف گفت: روز یکشنبه با عنوان وقف، عدالت اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین ودوشنبه با عنوان وقف، محیط زیست، ‌بهداشت وسلامت که دراین زمینه وقف بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: روزسه شنبه با عنوان  وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفین وچهارشنبه با عنوان وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی همچنین همزمان با آخرین روز هفته وقف و روز کتابخوانی با عنوان وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی"، نامگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برنامه  همایش یاوران وقف در قالب ۶ برنامه در سطح استان اشاره کرد و گفت: ایستگاه های «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه و سطح شهر جهت ترغیب مردم به امر وقف راه اندازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برپایی خیمه معرف در بقاع متبرکه و امامزاده ها، گفت: چندین پروژه کلنگ زنی در این هفته خواهیم داشت  که کلنگ زنی بخشی از آستان امامزاده حسن (ع) برای آسودگی عبادت بانوان یکی از این موارد است.

حجت الاسلام صالحی  با اعلام اینکه بسیاری از خدمات که توسط شهروندان ارائه‌شده است به مرحله بهره‌برداری رسیده است، گفت: انجام به‌موقع امورات خیر نیازمند وقف مشارکتی است و اگر مسئولان و شهروندان اتحاد داشته باشنداین اعمال به مرحله انجام می‌رسد.

 وی با اشاره به افتتاح استخر در آستان امامزاده محمد (ع)، خاطرنشان کرد:به دلیل کاهش توسعه در این منطقه، استخری با امکانات رفاهی بالا برای اهالی این منطقه طراحی‌شده است که  تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی اظهارکرد: سایربرنامه‌هایی که برای ترویج امر وقف توسط اداره اوقاف در نظر گرفته‌شده برگزاری همایش یاوران وحی، برگزاری مسابقات فرهنگی، جلسه اصناف و دیدار با خانواده شهدا را می توان نام برد.

وی در پایان با بیان اینکه یک میلیارد تومان موقوفات در سال جاری از سوی مردم ارائه‌شده و درحوزه‌های اجتماعی، بقاع و مساجد به کار گرفته خواهد شد گفت: در سال جاری در استان البرز ۱۰ عدد وقف داشتیم که آمار قابل توجه ای محسوب نمی شود اما تعدادی هم درحال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.