در پی اعلام برزیل مبنی بر اینکه قصد دارد سفارتش را بزودی از تل‌آویو به قدس منتقل کند، مصر سفر وزیر خارجه برزیل به قاهره را لغو کرد.

قاهره سفر وزیر خارجه برزیل به مصر را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهور بزریل هفته گذشته از قصد این کشور برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه برزیلی «Folha de S.Paul» (فولیا دِ ساو پائولو)، مصر به همین دلیل سفر «الویسیو نونیز ویررو» وزیر خارجه برزیل به قاهره ا لغو کرد.

بنا به گزارش مذکور، قرار بوده ویررو هفتم نوامبر (16 آبان) به مصر سفر کند و طی این سفر چهار روزه با مسئولان عالیرتبه این کشور و نیز تاجران مصری دیدار کند.

در ادامه این گزارش آمده است تعدادی از بازرگانان برزیلی که زودتر از وزیر خارجه این کشور وارد مصر شده بودند به دلیل لغو سفر وزیر خارجه، مجبور به ترک قاهره شدند.

مقامات مصری علت لغو این سفر را تغییرات در برنامه کاری اعلام کرده‌اند اما این روزنامه برزیلی به نقل از منابع دیپلماتیک محلی نوشت لغو سفر وزیر خارجه برزیل در واقع انتقامی از اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره انتقال سفارت بوده است.

آمریکا به عنوان اولین کشور در 14 ماه می امسال (2018) سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد و این اقدام ، اعتراضات بسیاری را در پی داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.