وزیر خارجه انگلیس درباره مقابله با بحران انسانی در یمن با متحدانش در شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو کرد.

انگلیس از گفت‌وگو با اعضای شورای امنیت درباره بحران انسانی در یمن خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دیروز (دوشنبه) اعلام کرد این کشور با متحدانش در شورای امنیت سازمان ملل در حال گفت‌وگو درباره مقابله با بحران انسانی در یمن است.

به نوشته سایت دولت انگلیس، هانت درباره این مسئله با فرستاده ویژه سازمان ملل گفت‌وگو کردند و طرفین توافق کردند که زمان آن رسیده تا شورای امنیت برای تقویت فرآیند سازمان ملل اقدام کند.

همان طور که وزیر خارجه انگلیس، «الیستر برت» معاون وزیر خارجه در امور غرب آسیا و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته گفتند، نیاز به آتش‌بس سراسری در یمن است و این مسئله تنها با توافقی سیاسی موثر خواهد بود. 

هانت گفت برای مدتی طولانی دو طرف درگیر در یمن، به راه حل نظامی معتقد بودند ولی اکنون برای اولین بار می‌توان دو طرف را برای حضور در میز مذاکره تشویق کرد، مانع کشتار مردم شد و راه حل سیاسی دراز مدت پیدا کرد.

وی افزود، انگلیس از تمام نفوذ خود برای پیشبرد چنین رویکردی استفاده می‌کند و اولین اولویت پایان دادن به خصومت‌ها و کاهش رنج مردم یمن است. 

ائتلاف سعودی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نظامی انگلیس و متحدانش از سال ۲۰۱۵ تاکنون علیه مردم یمن حملات هوایی انجام داده است که در نتیجه آن ده‌ها هزار نفر کشته شده و میلیون‌ها نفر در معرض قحطی هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.