حجت الاسلام یحیی جهانگیری گفت: متاسفانه امروز صدای اسلام با ورژن های مختلفی به گوش مردم دنیا می رسد؛ بی شک در برابر هجمه ها و تحریف هایی که به نام اسلام به مردم جهان عرضه می شود باید معارف رضوی را منتشر کنیم تا آموزه های حقیقی اسلام ناب محمدی را به گوش مردم جهان برسانیم.

امام رضا علیه السلام امام تمام بشریت است/ تبلیغ آموز های رضوی شرط گرایش به اسلام

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی استاد حوزه و دانشگاه و معاون بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، با اشاره به دیدگاه امام رضا علیه السلام برای تبلیغ آموزه های اسلامی گفت : سخنان امام رضا علیه السلام نه تنها برای امروز عالم تشییع، بلکه برای انسانیت بسیار گهر بار و قابل تامل است. براساس روایات هنگامی که برخی نزد امام می رسند و از ایشان می پرسند که چگونه می توانیم برای احیای اسلام به شما کمک کنیم؟ امام در پاسخ آنها می فرماید: شما هیچ کاری نکنید فقط صدای ناب ما را به گوش مردم برسانید.

 وی در این باره افزود: بی شک امام رضا علیه السلام به دنبال تبیین این مهم است که اگر همه مردم دنیا مخاطبان معارف اهل بیت علیهم السلام شوند بسیاری از رنج ها و آلام بشریت کاسته می شود، بنابراین ما نباید اسلام و آموزه های شیعی را مختص خود بدانیم، بلکه به فرموده امام رضا علیه السلام باید آن را به همه دنیا صادر کنیم. چرا که معارف رضوی و شیعی نجات جان بشریت به شمار می رود.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حرم امام رضا علیه السلام باید ملجأ همه درماندگان عالم باشد خاطر نشان شد: امام رضا علیه السلام خود را نه تنها امام شیعیان بلکه امام همه انسانهای جهان می داند از این رو حرم این امام همام باید ملجاء و پناهگاه بشریت باشد تا همه بتوانند به امام پناه ببرند و آموزه های رضوی به همه مردم دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری با تاکید بر انتشار آموزه های رضوی به عنوان راهبرد دینی ما گفت :انتشار و تبلیغ آموزه های رضوی باید اصلی ترین راهبرد دینی ما در سطح جهان باشد. امام می فرماید: اگر مایل به انتقال معارف ما هستید باید محاسن کلام ما را به خوبی منتقل و تبییین کنند.  

وی درخصوص تبلیغات مسموم تکفیرهای به اسم اسلام گفت: امروزه یکی از موضوعات تبلیغی مهم تبیین درست آموزه هاست. متاسفانه اسلام در دنیای امروز از طریق بلندگوهایی دلاری داعش و وهابیت به دنیا معرفی می شود. الله اکبری که نشانه  تفکر است به صدای گلوله، کشتن و سر بریدن تبدیل شده و غیر مسلمانان از شنیدن آن می هراسند. امروزه در برابر تفکری که از اسلام کشتن، نابود کردن و تروریزم را به دنیا یاد داده باید صدای امام رضا علیه السلام و آموزه های پربار انسانی و اخلاقی ایشان را به گوش جهان برسانیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام خود به دنبال آموزش به مردم بودند خاطرنشان شد: امام رضا علیه السلام در طول حیات مبارک مصداق سخن خود بود که برای انتشار و تبلیغ آموزه‌های دینی گام های موثری بر می داشت. بنده معتقدم در حال حاضر دین مبین اسلام  نیازمند تبلیغ و بسته بندی نیست؛ بلکه نیازمند تبیین درست و صحیح است. هر گاه دین اسلام درست تبیین شود به تعبیر امام رضا علیه السلام مردم خود به سمت این دین گرایش می یابند.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی استاد حوزه و دانشگاه و معاون بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: امام رضا علیه السلام همانند پیامبر اکرم (ص) که فرمودند:" ما پزشکانی نیستیم که مردم به سراغ ما بیایند بلکه ما به سراغ مردم می رویم" نیز هیچ گاه برای بیان معارف دینی و تسکین آلام روحی بشر یک جا نایستاد بلکه هر جایی که به ایشان احساس نیاز می شد به سوی آن قوم می رفت.

  وی با اشاره به دو آموزه رضوی درباره تبلیغ صحیح دین اسلام تصریح نمود: امام رضا علیه السلام به ما نشان می دهد یک عالم دینی و پیرو تشییع واقعی هر جایی که احساس نیاز شود باید برای تبیین آموزه های شیعی بدان سمت حرکت کند ولو فرسنگ ها دورتر. اینکه عالمان بگویند من اهل علمم و مردم باید به من مراجعه کنند در سیره امام رضا علیه السلام نیست. امام رضا علیه السلام دو نکته مهم را به ما آموزش داده اند که چگونه دین را به مردم معرفی کنیم و چگونه برای تبیین صحیح دین گامهای عملی برداریم که با معرفی دین مردم به هراس نیفتند و با اشتیاق به سمت آن بشتابند.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح سوالی درخصوص چگونگی تبلیغ دین گفت: بنده در یکی از شهرهای زیمباوه با گروه های تبلیغی دینی مواجه شدم که با روشهای نوین و ویژه ای سعی در جذب مخاطبین به دین خود داشتند. این سوال مطرح می شود تا چه زمانی تبلیغ دین اسلام را باید منحصر به حسینیه ها و مراکز دینی نماییم؟ آیا هر جایی از دنیا که احساس نیاز به آموزه های دینی بود نباید براساس نقشه راهی که امام رضا علیه السلام به ما نشان دادند بدان سمت حرکت کنیم؟

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی استاد حوزه و دانشگاه و معاون بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان با تاکید بر معرفی اسلام رضوی به مردم دنیا گفت: متاسفانه امروز صدای اسلام با ورژن های مختلفی به گوش مردم دنیا می رسد. اسلام سکولار واسلام داعش که فارغ از دغدغه های اصلی اسلام است، به نوعی اسلام را تحریف کرده است. اسلام  سلفی؛ اسلامی مبتنی بر اندیشه های تند وهابیت است که نه تنها جذابیت های اسلام را به دنیا نشان نمی دهد بلکه  موجب تنفر مردم جهان از دین مبین اسلام شده است. بی شک در برابر هجمه ها و تحریف هایی که به نام اسلام به مردم جهان عرضه می شود باید معارف رضوی را منتشر کنیم و به فرموده امام رضا علیه السلام محاسن کلام یعنی زیبایی های کلام امام رضا علیه السلام را به مردم دنیا بشناسانیم تا اسلام امام رضا علیه السلام در برابر اسلام های غیر واقعی قد علم کند و آموزه های حقیقی اسلام ناب محمدی را به گوش مردم جهان برساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سما خوش فهم ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 0
    با سلام و خسته نباشيد ميخواستم بگم بنده هميشه از فرمايشات اقاي دكتر جهانگيري نهايت استفاده را ميكنم چرا كه اين بزرگوار هدفمند سخن ميگويند