راشاتودی اعلام کرد: انگلیس تلاش می‌کند تا با استفاده از تجربیات گذشته ژاپن از عواقب تحریم‌های آمریکا علیه ایران در امان بماند.

تلاش انگلیس برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران با استفاده از تجربیات ژاپن

به گزار گروه بین الملل قدس آنلاین، انگلستان تلاش می‌کند تا از گزند تحریم آمریکا علیه ایران در امان بماند مسئولان سیاست خارجه این کشور تلاش می‌کنند تا از تجربیات شریک ژاپنی خودشان در این زمینه استفاده کنند تا در معرض اقدامات تنبیهی و تحریمی آمریکا قرار نگیرند.

همپیمانان بین‌المللی ‌آمریکا پس از اینکه دونالد ترامپ از توافق ۲۰۱۵ هسته‌ای با ایران کنار کشید و تحریم‌های اقتصادی و مالی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند، تلاش می‌کنند تا از عواقب این تحریم‌ها مصون بمانند. 

در این زمینه انگلستان تلاش می‌کند تا به توصیه‌های توکیو گوش کند چرا که این کشور سابقه توافق دوجانبه خرید نفت از ایران و قرارداد بیمه‌ را به رغم تحریم‌های آمریکا با ایران دارد. 

پس از اینکه دونالد ترامپ در ماه می اعلام کرد که از توافق برجام با ایران عقب‌نشینی کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند حدود ۵۰ شرکت خارجی از همکاری با ایران دست کشیدند. همچنین اختلافی بین مقامات اروپا و آمریکا ایجاد شد چرا که شرکت‌های اروپایی خواهان ماندن در ایران بودند تا منافعشان به خطر نیفتد.

همچنین تحریم‌های آمریکا تهدیدی برای میدان گازی رهام که مشترک بین ایران و انگلستان است، دارند. این میدان حدود ۲۴۰ مایل در فرادست اسکاتلند قرار دارد. این میدان گازی پروژه مشترکی بین بریتیش پترولیوم انگلیس و شرکت ملی نفت ایران است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.