پنجشنبه گذشته بود که از قول مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر انتصاب مدیر جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان مه ولات را منتشر کردیم. انتصابی که پس از جنجال فراوان در راه انتخاب مدیر جدید آموزش و پرورش انجام پذیرفت و مراسم معارفه دکتر صداقتی همان دهم آبان برگزار شد.

هیاهو برای هیچ!

مراسمی که کاملاً در سکوت انجام گرفت و چیزی شبیه به یک دورهمی بود تا جلسه معارفه یک مدیر. از این جهت که هیچ کدام از مسئولان محلی در آن حضور نداشتند! در این مراسم نه از فرماندار خبری بود، نه امام جمعه حضور داشت و حتی نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی خبری از آن نداشت و یا لااقل در آن جلسه نبود. فقط گویا یکی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش و چند نفر از معلمین در این جلسه حضور داشتند و معارفه رئیس جدید در سکوت و بی‌خبری کامل برگزار شد. حالا بعد از این اتفاق و در حالی که شنبه گذشته برخی از مدیران ادارات شهرستان مه ولات در دفتر کار دکتر صداقتی حاضر شدند و انتصاب وی را تبریک گفتند گویا فرماندار مه ولات و نماینده مردم در مجلس تازه یادشان افتاده است که در خصوص این انتصاب می‌بایست اعلام نظر کنند. هرچند که گفته می‌شود شخص فرماندار وقتی میهمانان اداره کل آموزش و پرورش مه ولات به فرمانداری برای جلسه با وی مراجعه می‌کنند، حاضر نمی‌شود آن‌ها را به دفتر کارش راه دهد و عملاً این گونه مقابل انتصاب رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان جبهه می‌گیرد، اما باید عنوان کرد قوه قهریه‌ای که می‌بایست جای دیگری به کار گرفته می‌شد بعد از اقدامی که انجام شده است نتیجه‌ای جز دامن زدن به تنش بیشتر در این خصوص نخواهد داشت.

مصاحبه‌ای هم که از قول سعید باستانی، نماینده مردم شهرستان مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است و انتصاب رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان را غیر متعارف اعلام می‌کند نیز چیزی جز توجیه برخی کم کاری و کاستی‌های مدیریتی در جریان روند این انتخاب نمی‌تواند باشد.

آنگاه که دوستان عزیز می‌توانستند راه حلی برای انتخاب فردی که مورد وثوق و همراهی اکثریت قشر فرهنگی شهرستان را داشته باشد، جریان این انتخاب را به سمت و سوی خطوط سیاسی بردند و نهایت این شد که برداشت‌هایی از جمله برنامه‌ریزی برای انتخابات پیش رو از همه آن‌ها بشود با این شرایط خواه ناخواه خیلی از فرهنگیان نسبت به این موضوع بد بین شدند.

در چنین شرایطی که مدت زیادی نیز از بازنشستگی مدیر قبلی آموزش و پرورش مه ولات می‌گذشت و چند باری همه چیز تا معرفی رئیس جدید پیش رفت و نشد آنچه قرار بود بشود تنها به همان دلیل نبود وفاق، اداره کل آموزش و پرورش برای اینکه به همه جریانات موجود و چند دستگی هایی که در جهت انتخاب رئیس جدید اتفاق افتاده بود اقدام به انتخاب مدیری خارج از دایره شهرستان مه ولات نمود. مدیری که حتی زمزمه انتخابش به عنوان معاون مدیرکل هم به گوش می‌رسید. گرچه که نشستن دکتر صداقتی بر روی صندلی که از ابتدای وجود اداره آموزش و پرورش در فیض‌آباد مدیرانی بومی بر آن تکیه زدند و حالا مدیری غیر بومی قرار است آموزش و پرورش این شهر را مدیریت کند، چندان نمی‌تواند روی خوشی برای مه ولاتی‌ها داشته باشد.

اینکه یک مدیر غیر بومی دیگر به جمع مدیران غیرمه ولاتی اضافه شد، باید گفت تا حدود زیادی نشان از ضعف مدیریت مدیران بالادستی شهرستان مه ولات است. آن‌هایی که می‌توانند با تصمیم‌سازی‌های درست و به موقع روند را به سمت و سویی ببرند که مردم بیشترین سود و بهره را ببرند، اما متأسفانه دیده می‌شود تفکرات سیاسی و هم خط نبودن‌ها موجب شده تا کارایی و تجربه در خیلی از موارد نادیده گرفته شود و بشود آنچه که در جریان انتخاب و انتصاب رئیس جدید اداره آموزش و پرورش واقع شد!

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.