مراسم تجلیل از اصحاب وقف و بقاع متبرکه تربت جام با محوریت یاوران وقف همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام در تربت جام برگزارشد.

برگزاری مراسم «یاوران وقف» در تربت جام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه تربت جام که در مراسم یاوران وقف امروز صبح در هیئت رضوی سخن می گفت افزود: وقف یک دستور العمل قرآنی است که باید در جامعه بیشتر توجه شود که متأسفانه در سالیان اخیر وقف در تربت جام غریب مانده و لازم است برای تقویت حوزه های وقف در منطقه بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد طاهری با تاکید براینکه وقف باید در جامعه ترویج یابد افزود: واقفین باید به آینده توجه داشته باشند و اولویت های جامعه فراموش نشود و آنچه که اکنون به وقف نیاز دارد اشتغال جامعه است که می تواند چالش های اقتصاد را به حداقل برساند.

وی با انتقاد بر اینکه در حال حاضر ۷۰۰حلقه چاه کشاورزی نمی تواند جوابگوی اشتغال جمعیت ۳۰۰ هزارنفری شهرستان نیست بعید است و بهره برداران این حوزه باید به منفعت اجتماعی توجه داشته باشند و در مسیری که خودشان تشخیص و مصلحت می دانند انفاق نمایند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰درصد موقوفات استان خراسان رضوی برای اهل بیت (ع) انجام شده است و در حقیقت وقف با اهل بیت(ع) گره خورده است.
گفتنی است، مراسم یاوران وقف در فضایی معنوی در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد که حال و هوای شرکت کنندگان معطر به عطر رضوی شد.
شایان ذکر است، این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام برگزار شده بود از ۱۰واقف و خیر شهرستان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.