هزاران شهروند آمریکایی با برپایی تظاهرات در نزدیکی کاخ سفید و نیویورک نسبت به اخراج وزیر دادگستری ایالات متحده اعتراض کردند.

تجمع هزاران نفری مخالفان ترامپ مقابل کاخ سفید +تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هزاران شهروند آمریکایی در نزدیکی کاخ سفید و نیویورک تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به اقدام دونالد ترامپ در برکناری و اخراج جف سشنز وزیر دادگستری این کشور اعلام کنند.

بر اساس این گزارش معترضان خواستار حمایت از رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه و تحقیقات وی درباره دخالت احتمالی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شدند. به اعتقاد معترضان، هدف اصلی ترامپ از برکناری جف سشنز ایجاد اختلال در روند تحقیقات مربوط به پرونده روسیه بوده است.

این اعتراضات در شرایطی است که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره توانسته اند کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفته و خواستار تحقیقات بیشتری درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ شده اند.

روز چهارشنبه جف سشنز تحت فشار و درخواست ترامپ استعفای خود را ارائه کرده است. ترامپ نیز بلافاصله با قبول این استعفا، متیو ویتاکر رئیس دفتر جف سشنز را به عنوان وزیر دادگستری موقت آمریکا منصوب کرده است.

مسکو بارها اتهامات مطرح شده از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تبانی با کمپین ترامپ را رد کرده است.

 ترامپ بارها از عملکرد سشنز در زمینه های مختلف به خصوص عدم اتخاذ مواضع قاطع تر در قبال مقابله با مهاجرت غیرقانونی به شدت انتقاد کرده بود.

ترامپ همچنین سشنز را به حمایت از تحقیقات مولر متهم کرده است. برکناری سشنز ابهامات زیادی را درباره روند آتی تحقیقات مولر به وجود آورده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.