خراسان جنوبی- امام جمعه موقت بشرویه گفت: رژیم سلطه گر آمریکایی دشمنی و عداوت ۲۰۰ ساله با اسلام و مکتب خداشناسی دارد .

آمریکا عداوت 200 ساله با اسلام دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ "علی اکبر حدادیان" امام جمعه موقت بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آداب تربیت اسلامی در نکوداشت مقام والدین گفت: در آداب تعلیم و تربیت اسلامی احترام به والدین و به خصوص مادر, جایگاه ویژه‌ای دارد, و انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) احسان و نیکی به پدر و مادر را از وظایف دینی برشمرده‌اند, ولو اینکه پدر و مادر غیر مسلمان باشند.

 وی با اشاره به احادیثی از رسول خدا گفت :احترام به پدر و مادر و به خصوص مادر بسیار ارزشمند است که رسول خدا (ص ) به گنهکاری که از آن حضرت راه رهایی از گناه را خواستار شده بود, فرمودند: اگر والدین تو در قید حیات هستند, تا میتوانی به آنان و به خصوص مادر خدمت کن که خداوند به واسطه این عمل تو از گناهنت گذشت می‌کند.

 امام جمعه موقت بشرویه یادآور شد: مقام والدین در پیشگاه خداوند بسیار نیکو و بزرگ است و خداوند اطاعت از آنان را بعد از اطاعت از خود و رسولش واجب شمرده است, و باید سعی کنیم تا والدین در قید حیات هستند تا می‌توانیم در خدمت به آنان تلاش کنیم .

حجت الاسلام حدادیان نقش والدین در تربیت فرزند را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: اولین تربیت کننده انسان‌ها مادران هستند که هم قبل از کودکی و هم در دوران کودکی مراقب و مواظب تربیت و پرورش آنان هستند و تا پای جان از سلامت و امنیت آنان دفاع می‌کنند, بنابراین احترام و اطاعت از آنان لازم و ضروری است.

 وی به نمازگزاران توصیه کرد خدمت به پدر و مادر را در اولویت برنامه‌های زندگی خود قرار دهند و گفت: باید باور داشته باشیم که خدمت به پدر و مادر تنها محدود به دوران حیات آنان نیست بلکه وظیفه داریم پس از فوت آنان یاد و نامشان را گرامی بداریم و برای آنان تا می توانیم صدقه, هدیه و خیرات کنیم تا بر توشه آخرت آنان اضافه گردد.

 امام جمعه موقت بشرویه نقش مادران در تربیت فرزند را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: مادران نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت فرزند و جامعه انسانی دارند, اگر فرزند صالح با تقوا و امین تربیت کردند جامعه اسلامی نمونه و الگو خواهد بود, و خدای ناکرده اگر در تربیت او کوتاهی شود جوامع انسانی به خطر می افتد و مشکلاتی را برای همه افراد جامعه به وجود می آورد , بنابراین مادران عزیز از این فرصت ارزشمند و الهی توفیق مادری را قدر بدانند و به تربیت نسلی مومن و باتقوا و تلاشگر در راه خدا بپردازند.

 حجت الاسلام حدادیان در خطبه دوم ضمن توصیه به مومنین و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از حضور ملت مسلمان و پیرو ان مکتب حماسه حسینی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قدردانی کرد و گفت: حضورمقتدرانه, عزتمندانه و حماسی مردم در یوم الله ۱۳ آبان برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اسلامی افزود و مشت محکمی بر دهان دشمنان این ملت به خصوص آمریکای متجاوز و حامیان او کوبیده شد.

 وی گفت: رژیم متجاوز و کودک کش آمریکایی کینه و دشمنی ۲۰۰ ساله با اسلام و مکتب خداپرستی دارد و در طول مبارزات ملت ایران اسلامی در جریان نهضت های انقلابی و اسلامی با فتنه گری و توطئه , دشمنی خود را ثابت کرده است ,که نمونه های بارز آن حمایت از رژیم فاسد پهلوی, طراحی فتنه ها و کودتاها در جریان اول انقلاب, جاسوسی علیه مردم ایران اسلامی ,حمله نظامی به صحرای طبس ,حمله به هواپیمای مسافربری ,حمایت همه جانبه از رژیم متجاوز صدام در جنگ هشت ساله ,حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری, اینها همه نشانه عداوت و دشمنی این رژیم با مکتب اسلام است.

 امام جمعه موقت بشرویه به بدعهدی های رژیم متجاوز آمریکایی در مسئله برجام هم اشاره کرد و گفت: آمریکا همیشه به دنبال فتنه گری بوده است و در جریان مذاکرات هسته ای آنجا که دید با بازی بدون بهره ای روبرو شده اقدام به بدعهدی در خصوص برجام کرد, و رئیس جمهور نادان آمریکا از برجام خارج شد و نشان داد که این رژیم قابل اعتماد نیست.

 وی گفت: در حال حاضر رژیم آمریکا نه تنها دراز ادامه دشمنی دست بر نمی دارد, بلکه به دنبال اخلال در نظام اقتصادی ایران اسلامیاست , بنابراین چگونه می توان با رژیمی که دائم به دنبال فتنه گری است سازش کرد.

 حجت‌الاسلام حدادیان در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته حلول ماه ربیع الاول را به نمازگزاران تبریک گفت و از این ماه به عنوان ماه بهار اسلام یاد کرد و گفت: در این ماه مسئله هجرت رسول خدا از مکه به مدینه رخ داد که دشمنان آن حضرت که نتوانستند وجودنازنین ایشان را تحمل کنند, اقدام به فتنه ای جدید برای طراحی قتل آن حضرت توسط قبائل و گروه‌ها کشیدند, که با جانفشانی مولا امیرالمومنین علی علیه السلام که شب را در بستر آن حضرت خوابید این مکر آنان خنثی شد, و باید این ماه با برکت و پر نعمت را قدر بدانیم واز معنویات آن هرچه بیشتر بهره‌مند گردیم.

 امام جمعه موقت بشرویه در پایان از حضور حماسی مردم مومن و انقلابی شهرستان بشرویه در کمک به پیاده روی اربعین ,موکب های پذیرایی ,حضور در همایش اربعین و همچنین حضور عاشقانه زائران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام در مراسم عزاداری آخر ماه صفر هم قدردانی کرد.

 خطیب جمعه این هفته از مسئولین هم خواست تا در جهت تحقق خواسته به حق مردم مومن و همیشه در صحنه دو شهرستان بشرویه و بجستان برای بازگشایی مسیر راه ارتباطی بشرویه به بجستان که فاصله استان‌های فارس اصفهان یزد بوشهر کهگیلویه و بویراحمد را به مشهد ,نزدیک به ۱2۰ کیلومتر کاهش می‌دهد تلاش کنند.

 وی از کاروان پیاده روی زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) شهرستان بشرویه که مسیربشرویه به مشهد مقدس را از طریق جاده خاکی بشرویه به بجستان را پیاده روی کرده و خیل عظیم زائران امام هشتم (ع) پیوستند  قدردانی کرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.