رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفتگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

خرازی: آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به دعوت میزبان اتریشی جهت شرکت در بیست و دومین مجمع اروپایی در اتریش به سر می‌برد، با هاینس فیشر، رئیس جمهور سابق این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دو کشور، روابط ایران و اروپا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات، فیشر اظهار کرد: تحولات مهمی در منطقه و به ویژه در رابطه با ایران و تحریم‌های جدید آمریکا رخ داده است و اظهار امیدواری کرد که دولت ایران بتواند این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به مسائل منطقه و به ویژه یمن گفت: در این سرزمین، جنگ باعث بدبختی مردم شده و باید فرصت‌هایی فراهم کرد که این جنگ پایان یابد.

فیشر اظهار امیدواری کرد که ارسال سلاح به کشورهایی که علیه یمن می‌جنگند، متوقف شود.

خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز در این ملاقات، با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و متاسفانه آمریکا با نقض برجام دیگر قابل اعتماد نیست. یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفتگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

وی در ادامه به نقش ثبات دهنده ایران در منطقه، به ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی و یاری رساندن به دولت‌های عراق و سوریه توضیحاتی ارائه داد.

خرازی نیز جنگ یمن را ظالمانه توصیف کرد و از اینکه دنیا و به ویژه جهان غرب به این مسئله توجه نمی‌کند و برای کشورهایی که مردمان این سرزمین و مدارس و بیمارستان‌ها را ویران می‌کنند، ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.