همدان - آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی گفت: وقف در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان مد نظر باشد.

ضرورت ایجاد وقف نافع در جامعه/ وقف در حوزه اشتغال و ازدواج مد نظر باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «وقف» یکی از سنت‌های بزرگ اسلام است، اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) خصوصاً امیرالمومنین علی(ع) در حوزه وقف همواره پیش‌قدم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون افرادی منبعی و محل درآمدی را وقف کرده‌اند تا در راستای نیات خیر هزینه شود، گفت: وقف حسینیه، مسجد، درمانگاه و مرکز علمیه از سال‌های گذشته مورد توجه واقفان خیراندیش بوده و این موضوع در جامعه اثرگذاری قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه وقف باید همواره جریان داشته باشد و افراد دارای تمکن مالی، اموالی را از طریق این اقدام خیر در اختیار دیگران و نیازمندان قرار دهند، افزود: این اقدام باقیات‌الصالحاتی خواهد بود که اجر و پاداش همیشگی دارد.

وی بیان کرد: اگر کسی مدرسه حوزه علمیه برای طلاب بسازد و خانه‌ای را برای دارالایتام و یا مغازه‌ای را برای ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) وقف کند، از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بهره‌مند خواهد شد.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه در زمان طاغوت قسمتی از موقوفات از بین رفته و گاهی نیز به دست متصدی اجرا نشده است، افزود:‌ به همین خاطر برخی از مردم نسبت به وقف اطمینان خود را از دست داده‌اند که اداره اوقاف باید فلسفه آن را برای مردم تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عوامل سازمان اوقاف درصدد هستند تا طبق نیت واقف عمل کنند، خاطرنشان کرد: قبلاً حوزه‌های علمیه نظیر حوزه علمیه زنگنه در همدان منابع وقفی داشتند که امروز نیز حفظ شده و از آن بهره‌برداری می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امیدوارم افراد متمول تا زنده هستند قسمتی از اموال خود را وقف کنند و از این طریق هم خیری به دیگران برسانند و هم خود نیز از ثواب دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند، افزود: وقف در حوزه ازدواج جوانان،کمک به فقرا، ایجاد دارالایتام، مدرسه علمیه و کمک به بیماران به ویژه بیماران سرطانی مورد نیاز جامعه است.

وی با تاکید به وقف نافع در جامعه، گفت: گاهی واقفان حسینیه‌ای را می‌سازند که نزدیک آن حسینیه دیگری ساخته شده و این باعث می‌شود در طول سال تنها ۱۰ شب آن هم در ایام محرم روضه‌ای را برپا کنند و بقیه شب‌ها در آن بسته بماند.

موسوی‌اصفهانی اعزام مبلغان را از سوی اوقاف در مناسبت‌های مختلف به شهرستان‌های مختلف در راستای تبلیغ دین و پاسخ به شبهات دینی مهم دانست و افزود: نیاز به فرهنگسازی در حوزه وقف‌های مورد نیاز جامعه وجود دارد.

وی وقف در حوزه ازدواج جوانان را مورد تاکید کرد و گفت: وقف مرکزی است که از عواید آن بتوان برای دختران جوان نیازمند جهیزیه تهیه کرد چراکه برخی از افراد قدرت خرید را ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقفی که بتواند سرمایه مختصری در اختیار جوانان قرار دهد تا بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه کار متولیان وقف در حوزه عمل به نیات واقفان خیراندیش بسیار خطیر است، افزود: نباید اجازه سوء استفاده از موقوفات را داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.