کنگره بین المللی بیماری های ریوی ۲۳ الی ۲۵ آبان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

مشهد؛ میزبان کنگره بین المللی بیماری های ریوی

به قدس آنلاین، دبیر علمی این کنگره اعلام کرد: در این کنگره علاوه بر متخصصان و فوق مشهد؛ میزبان کنگره بین المللی بیماری های ریوی متخصصان داخلی، صاحب نظرانی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، آفریقای جنوبی، کویت و هند نیز حضور خواهند داشت.

دکتر داوود عطاران با بیان اینکه این کنگره علمی، فرصت مناسبی را برای شناخته شدن توان مندی های علمی کشور در تشخیص و درمان بیماری های مزمن در سطح بین المللی را فراهم می کند، خاطر نشان کرد: در مدت زمان فراخوان این کنگره ۷۵ مقاله ارسال شد که از این میان ۲۸ مقاله به صورت پوستر و هشت مقاله در قالب سخنرانی پذیرفته شده است.

وی گفت: بیماری های ریوی شامل COPD، Asthma، Bronchiectasis، Fibrosis Cystic،   بیماری های بینابینی ریه، سارکوئیدوز، بیماری های مرتبط با بافت - ILD، درگیری های ریه در اختلالات سیستمیک، تصویربرداری قفسه سینه در بیماری های ریوی هوایی و بینابینی، پاتولوژی ریوی در بیماری های ریوی هوایی و بینابینی از جمله محورهای این کنگره به شمار می رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف از برگزاری کنگره را ارتقای کیفی و کمی در تشخیص و درمان بیماری های راه های هوایی و اینترسیسل ریه در ایران و معرفی و بحث درباره بیماری های خاص منطقه ای ایران اعلام کرد.

عطاران ادامه داد: تبادل نظر میان فوق تخصصان ریه و ایجاد ارتباط علمی میان متخصصان روماتولوژی، رادیولوژی، آسیب شناسی، پزشکی شغلی و جراحی قفسه سینه داخل و خارج کشور از دیگر اهداف برگزاری این کنگره بین المللی است.

وی گفت: در مدت زمان برگزاری این کنگره سخنرانان برجسته بین المللی در مورد پیشرفت های جدید تشخیصی و درمانی بحث خواهند کرد و علاوه بر این سه کارگاه عملی نیز برگزار خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.