۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 628492

در حالی که عرضه جهانی نفت افزایش یافته و سرمایه گذاران نگران کند شدن رشد تقاضا هستند، قیمت نفت خام روز جمعه حدود یک درصد کاهش یافت و نفت خام آمریکا طولانی ترین دوره افت قیمت روزانه از سال ۱۹۸۴ را تجربه کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که عرضه جهانی نفت افزایش یافته و سرمایه گذاران نگران کند شدن رشد تقاضا هستند، قیمت نفت خام روز جمعه حدود یک درصد کاهش یافت و نفت خام آمریکا طولانی ترین دوره افت قیمت روزانه از سال ۱۹۸۴ را تجربه کرد.

قیمت دوشاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدییت نسبت به اوایل ماه اکتبر حدود ۲۰ درصد یا حتی بیشتر کاهش داشته است.

مایکل تران، استراتژیست کالایی موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «ببینید در این یک ماه قیمت ها چقدر تغییر کرده است.»

وی افزود: «احساس حاکم بر بازار یک ماه قبل بسیار افزایشی بود و بسیاری از ناظران همین چند هفته پیش انتظار نفت ۱۰۰ دلاری را می کشیدند، اما اکنون احساس حاکم بر بازار به شدت کاهشی شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۷ سنت، معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۱۸ سنت رسید. در طی جلسه دیروز، قیمت نفت برنت برای اولین بار از ماه آوریل به زیر ۷۰ دلار رسید و از بالاترین رقم ۴ سال گذشته که در ماه اکتبر به ثبت رسیده بود ۲۰ درصد پایین آمد.

قیمت نفت برنت در این هفته حدود ۳.۶ درصد کاهش داشت و در سه ماهه اخیر افت بیش از ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت خام آمریکا برای دهمین جلسه متوالی کاهش داشت که بر اساس آمارهای موسسه رفینیتیو طولانی ترین دوره کاهش قیمت از جولای ۱۹۸۴ تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۶۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز به پایین ترین رقم ۸ ماه گذشته یعنی ۵۹ دلار و ۲۶ سنت رسید که بیش از ۲۲ درصد نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در ماه اکتبر کاهش داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.