خراسان شمالی- در سالروز شهادت هشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون عمرانی وی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و شمار دیگری از مسئولان در شهرداری منطقه ثامن برگزار شد که محوریت آن، حل مشکلات اعتباری و فنی زائرسرای این استان در مشهدالرضا(ع) بود.

ساخت زائرسرای استان در مشهدالرضا(ع) به زودی آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، با دستور مساعد و پیگیری محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی، عملیات اجرایی زائرسرای این استان در مشهد مقدس به زودی آغاز می شود.

در سالروز شهادت هشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون عمرانی وی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و شمار دیگری از مسئولان در شهرداری منطقه ثامن برگزار شد که محوریت آن، حل مشکلات اعتباری و فنی زائرسرای این استان در مشهدالرضا(ع) بود.

بر اساس این گزارش، در این نشست، استاندار خراسان شمالی ساخت چنین زائرسرایی را برای استفاده زائرانی که تمکن مالی کمتری دارند و امکان بهره مندی آن ها از هتل فراهم نیست، امری واجب و ضروری خواند و آن را یک باقیات الصالحات برای مسئولان استان نامید.

خباز با تاکید بر این که همه تلاش و مساعی خود را برای عملیاتی شدن این پروژه به کار می گیریم، از تأمین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از منابع استانداری برای شروع کار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز به زودی برای این امر تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: در روزهای آتی نشستی با مدیران اجرایی، صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی و خیّران استان در بجنورد برگزار خواهد شد تا هر کدام به فراخور کار و امکانات، بخشی از هزینه اجرای طرح، هم چنین تامین مصالح و ماشین آلات ساختمانی را به عهده گیرند.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اطمینان دارم با تقسیم کار و مدیریت حساب شده و پای کار آمدن همه دستگاه ها، صنایع و افراد خیّر، این زائرسرا به خوبی ساخته و تجهیز خواهد شد.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز با قدردانی از تلاش و پیگیری های استانداران فعلی و سابق برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل شرایط زیارت زوار امام رضا(ع) به ویژه اقشار مستضعف، ساخت زائرسراهای استانی در دستورکار استان های مختلف قرار گرفته است.

وی این پروژه را کاری ماندگار توصیف کرد و از استاندار خواست، خطاب به شهرداری ها، دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ استان دستورات لازم را برای کمک به ساخت این زائرسرا صادر کند. وی ادامه داد: اگر مردم و خیّران ببینند که اجرای طرح آغاز شده است، مشارکت بیشتری خواهند داشت و روند کار تسریع می شود.

رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز پس از ارائه گزارش مدیرعامل بنیاد زائر و مشاوران طرح، نکات فنی لازم را گوشزد کرد و لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه را مورد تاکید قرار داد.

پس از ادامه مباحث فنی و اجرایی، حاضران در نشست از قطعه زمین درنظر گرفته شده برای ساخت زائرسرای خراسان شمالی که از سوی شهرداری ثامن در اختیار بنیاد زائر استان قرار گرفته و در محدوده پیرامونی حرم مطهر رضوی واقع است، دیدن کردند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.