عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانون تمرکز وظایف کشاورزی دروزارت جهاد موسوم به قانون انتزاع، این وزارتخانه را مکلف کرده که بر قیمت محصولات کشاورزی در بازار از جمله لبنیات نظارت داشته باشد.

قیمت‌ لبنیات روزبه‌روز افزایش می‌یابد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عباس پاپی‌زاده در پاسخ به اینکه صنایع لبنی قیمت لبنیات را هر زمانی که دلشان بخواهد و به هر میزانی که بخواهند افزایش می‌دهند، چرا هیچ نظارتی بر آنها انجام نمی‌شود، گفت: متأسفانه دستگاه‌های نظارتی در این زمینه بی‌تفاوت هستند، در حالی که خرید شیر از دامداران به پایین‌ترین قیمت انجام می‌شود، اما صنایع لبنی قیمت‌ها را روزبه‌روز بالاتر می‌برند و پول دامداران را با ۳ تا ۴ ماه تأخیر می‌پردازند. 

از پاپی‌زاده سؤال شد که متولی نظارت بر صنایع لبنی کدام نهاد است، گفت:‌ براساس قانون تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد، وزارت جهاد کشاورزی، مسئول تنظیم بازار این گونه محصولات است و باید بر آنها نظارت کنند. 

به گزارش فارس، افزایش قیمت لبنیات در بازار تقریبا هفتگی شده است و قیمت‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد. آخرین افزایش مربوط به چند روز گذشته است که دوباره حدود ۱۳ درصد به قیمت محصولات لبنی اضافه شد.

صنایع لبنی به ۲ دلیل قیمت لبنیات را افزایش می‌دهند نخست اینکه مدعی هستند، با افزایش قیمت ارز قیمت تمام شده بسته بندی آنها بالا رفته است، چرا که لوازمی که برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند وارداتی است.

دوم اینکه مدعی هستند حجم ورودی شیر خام به کارخانه‌های لبنی ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و کارخانه‌های آنها با ظرفیت کمتری کار می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.