بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد: به این دلیل که نمی‌داند دولت ونزوئلا می‌خواهد با طلاهای خود که هم اکنون در انگلیس است چه کار کند، از تحویل آن خودداری می‌کند.

انگلیس طلاهای ونزوئلا را که در این کشور نگهداری می‌شود را پس نمی‌دهد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد: دولت ونزوئلا اخیرا قصد کرده است تا ۵۵۰ میلیون دلار ذخایر شمش طلای خود را که هم اکنون در انگلیس نگهداری می‌شود به داخل کشور منتقل کند.

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که به این دلیل که نمی‌داند قرار است دولت مادارو با این طلاها چه کار کند از تحویل آنها خودداری خواهد کرد.

مقامات انگلیسی می‌گویند که این اقدام با هدف جلوگیری از پولشویی در ونزوئلا انجام می‌شود.

به گزارش روزنامه تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت؛ انگلیسی‌ها نگران هستند که مادارو این طلاها را که متعلق به دولت ونزوئلاست به نفع خود ضبط کند و بر اساس امیال شخصی خود آنها را به فروش برساند.

گزارشاتی که هفته گذشته منتشر شد حاکی از آن بود که هم اکنون دو ماه است که دولت ونزوئلا در تلاش است که این طلاها را به کشور خود بازگرداند. اصلی‌ترین مانعی که تا پیش از این بر سر راه انتقال طلاها از انگلیس به ونزوئلا وجود داشت این بود که دولت ونزوئلا پول لازم برای بیمه کردن و پرداخت هزینه انتقال این محموله ۱۴ تنی را نداشت.

هفته گذشته آمریکا فروش طلا توسط ونزوئلا را نیز تحریم کرد. سال‌هاست که واشنگتن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری ونزوئلا وضع کرده و در قالب آنها فعالیت‌های مالی، انتشار اوراق قرضه و فعالیت‌های اقتصادی شرکت ملی نفت این کشور را به شدت محدود کرده است.

دولت ونزوئلا که هم اکنون با بحران‌های عدیده اقتصادی روبروست طی ماه‌های گذشته تلاش کرده است تا وابستگی خود به موسسات مالی آمریکایی و نظام بانکی این کشور به خصوص دلار را کاهش دهد.

ماه گذشته میلادی ونزوئلا تصمیم گرفت مبادلات خود را به یورو، یوآن و دیگر ارزهای مرجع انجام دهد. طی سه سال گذشته ونزوئلا از ذخایر طلای خود به عنوان ضمانت در دریافت وام‌های بین‌المللی استفاده کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.