مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:باید ظرفیت نسل جوان را شناسایی کنیم و در فضای مشهد آموزش های لازم داده شود تا از مهاجرت استعدادها جلوگیری کنیم.

جلوگیری از مهاجرت استعدادهای هنری جوان از مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید صبح شنبه در نشست هم اندیشی با هنرمندان و فعالان عرصه سینما اظهار کرد:ما باید ظرفیت نسل جوان را شناسایی کنیم و در فضای مشهد آموزش های لازم به آنها داده شود تا از مهاجرت استعدادها جلوگیری کنیم و باید ارتباط منسجمی نیز بین آموزشگاهها و سایر ساختارهای سینمایی برقرار شود.

وی افزود: حمایت از تولیدات سینمایی از برنامه های این اداره کل است و در تفاهم نامه ای که با موسسه سینمایی فارابی و موسسه اکو داشتیم، حمایت از حداقل تولید دو فیلم سینمایی آماده است که کمیته تصمیم گیری در خصوص اجرایی شدن این تفاهم نامه باید تشکیل شود و اجرایی شدن بندهای این تفاهم نامه را پیگیری کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر از سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و گذر فرهنگ و هنر که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر راه اندازی آن در شهرهای مختلف است ظرفیتی است که در اختیار هنرمندان قرار می گیرد و هنرمندان عرصه سینما نیز می توانند برای فروش تولیدات سینمایی از ظرفیت آن استفاده کنند.

مروارید تصریح کرد:خوشبختانه آثار بسیار خوبی در زمینه انیمیشن ساخته شده است و ما سعی خواهیم کرد به معرفی این تولیدات سینمایی بپردازیم جریان انیمیشن یک جریان پویا و قابل طرح در جامعه بین المللی است، یکی از مواردی که در هفته فیلم اروپا پیگیری کردیم همین معرفی انیمیشن های ساخته شده در مشهد بود که این ظرفیت را دارند که در سایر کشورها نیز اکران شوند.

وی ادامه داد:برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد با تشکیل شورای سیاستگزاری و با رویکرد عدالت توزیعی بین سینماها و صیانت از حقوق هنرمندان پیگیری خواهد شد و همچنین سایر رویدادهای سینمایی در استان مانند سینمای بومی، جشنواره فیلم کوتاه  هم می توانند در کنار جشنواره فیلم فجر برنامه کاملی را ارائه کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.