نماینده فریمان و سرخس در مجلس معتقد است باید از ظرفیت به وجود آمده در حوزه گازرسانی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

لزوم استفاده از ظرفیت گازرسانی برای توسعه کشور

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید احسان قاضی زاده هاشمی در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: هدف نهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح های گازرسانی روستایی، صرفا تامین گرمایش منازل نبوده است.
وی حوزه توسعه ای گاز را زیرساختی عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه کشور در حوزه های مختلف استفاده کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و تاثیر مستقیم گاز بر توسعه اجتماعی و اقتصادی افزود: اتفاقی که پس از تکمیل و بهره برداری از طرح های گازرسانی روستایی شاهد آن هستیم، حرکت و بازگشت جمعیت از حاشیه شهرها به روستاها و یا کوچ به شهرهای کوچکتر است. وجود گاز طبیعی در هر منطقه مقوله ای کوچک نیست. موضوع انرژی وقتی توسعه پیدا می کند آثار روانی مطلوبی را برای سکونت مردم به همراه دارد. در اقتصاد نیز استفاده از این نعمت الهی موجب اشتغال زایی و کمک به توسعه پایدار مناطق می شود.
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی برای تبدیل انرژی گاز به ثروت‌سازی در برخی از روستاهای کشور انجام شده است. برای مثال روستای تپه سلام مشهد به لطف گازرسانی به مهد تولید شیر و نگهداری محیط دامی در این استان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اثر وضعی گاز طبیعی بر رشد اقتصادی وعده داد: استفاده از ظرفیت توسعه شبکه های گازرسانی در مسیر رشد و اقتصای کشور به صورت یک بحث جدی در مجلس شورای اسلامی مطرح و دنبال شود.
به گفته این مقام مسئول، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تقویت فضای کسب و کار روستایی، جلوگیری از پیامدهای مخرب شلوغی و تراکم شهرها از نتایج گازرسانی محسوب می شود.
جبران عقب ماندگی چند دهه گذشته با روحیه جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی
قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به رشد گازرسانی روستایی طی چند سال گذشته در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: عملکرد جهادی شرکت گاز خراسان رضوی طی چند سال گذشته موجب شد تا عقب ماندگی چند دهه گذشته در یک بستر زمانی کوتاه جبران شود.
وی افزود: تا چند سال گذشته تنها ۳۰ درصد روستاهای فریمان و سرخس، بخشهای احمدآباد و رضویه استان خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار بوده اند ولی طی ۵ سال اخیر ۲۰۰ روستا گازدار و عملیات اجرایی تعداد دیگری از روستاها نیز آغاز شد که نسبت به آمار کل روستاهای واجد شرایط خراسان رضوی عدد بسیار بزرگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.