نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلابی بودن صفتی است که باید در تمام رفتارهای شبانه روز ما وجود داشته باشد.

 انقلابی بودن باید در تمام رفتارهای شبانه روز ما وجود داشته باشد
به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ با طلاب مدرسه علمیه نرجس مشهد بصیرت سیاسی و اجتماعی را والاتر از هر سرمایه علمی به عنوان یک تخصص در خط رضایتمندی امام زمان(عج) برای یک خادم اثرگذار عنوان و اظهار داشت: در شرایطی که در کشور ماست، هر کس بخواهد در خط امام زمان (عج) قدم بردارد بدون برداشتن قدم‌های لازم در عرصه‌های سیاسی- اجتماعی، این مهم شدنی نیست و باید با بصیرت قدم بردارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فردی که دارای بصیرت نیست، هر چند در علوم تخصصی و فقه و فلسفه و کلام در سطح پرباری باشد با همه فضیلت و برتری علمی در مقام دربانی حضرت نمی‌تواند یک عنصر موفق باشد؛ بصیرت برای تمام شما خواهران بعنوان یک سرمایه اصلی و محوری لازم و ضروری است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز در کنار تمام فتنه‌ها و توطئه‌هایی که در عرصه انقلاب و انقلابی بودن در جامعه ما وجود دارد، یکی از فتنه‌هایی که در حوزه‌های علمیه نفوذ کرده برکنار داشتن طلاب از عرصه­‌های روشنگری و بصیرت و تولید بصیرت در عرصه خدمت است. اینکه برخی چنین ترویج می‌کنند که یک طلبه باید درس بخواند و اگر به هر جهت دیگری توجه کند از درس خواندن باز می‌ماند، یک توطئه و فتنه عوامل نفوذی دشمن در داخل حوزه است.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید به همان میزان که معلومات شما بالا می‌رود سطح بصیرت شما هم باید بالا برود وگرنه هرچه درس بخوانید و در زمینه بصیرت ناقص باشید نمی‌توانید یک عنصر اثرگذار باشید، امیدوارم با توجه کامل، سطح بصیرت خود را در کنار تعالی و ترقّی تحصیلی توسعه دهید.

علم الهدی عنوان کرد: ما در اسلام فقط فقه نداریم؛ سیاست، فرهنگ، امنیت هم داریم و اسلام منهای حلال و حرام فقهی و احکام عملی در این مسائل دارای بینش و اندیشه خاص دینی است، تمام اینها به هم وابسته است؛ اگر بینش دینی را می‌خواهید در فقه نیست. فقه همانطور که در تعریف آن آمده یک علم تخصصی در شناخت حلال و حرام عملی است؛ خیلی مسائل دیگر از حوزه فقه خارج است.

وی گفت: وظیفه شما روشن کردن جامعه است؛ هر انسانی حوزه نفوذی دارد، حوزه نفوذی شما فامیل و بستگان هستند، وظیفه شما روشنگری قضیه است و از زمانی که در سلک امام زمان (عج) قرار گرفتید باید نوکری کنید تا زمانی که به مدارج عالی برسید. خدمت این است که در حوزه نفوذ و تبلیغ­تان این بصیرت را در مردم ایجاد کنید.

علم الهدی در زمینه چگونگی شفاف سازی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مطالبه به حقی است که از طریق نمایندگان شهر خودمان می‌توانید پیگیری کنید. مطالبه‌گری فردی به جایی نمی‌رسد اما مطالبه جمعی مؤثر واقع می‌شود و همین مراجعه به نمایندگان بصورت جمعی و مؤثر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هرچه می‌فرمایند خطاب به همه مردم و مکلّفین و دستگاه‌ها است؛ مطالبه مردم باید نسبت به این دستگاه‌ها باشد. مشکل این است که اگر در کشور ما کسی اقدام مثبت انجام داد گاهی در این اقدام مثبت تنها می‌ماند، یک نفر اثر ندارد اگر یک امام جمعه حرکت کند و دیگران حمایت نکنند تنها می­‌ماند و اثر ندارد. اگر موجی در قشر انقلابی اتفاق افتاد، به جایی می‌رسد اما اگر حمایت نشود به جایی نمی رسد. وقتی بحث انقلاب می‌شود همه ادعای انقلابی بودن می‌کنند؛ انقلابی بودن صفتی است که باید در تمام رفتارهای شبانه روز ما وجود داشته باشد. اگر جریانات راه بیفتند، دستگاه‌ها ناچارند پیگیری کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.