البرز- علی بیت الهی با بیان اینکه گسل های داخل شهر کرج شناسایی شده اند تا ساخت و ساز بر روی آنها صورت نگیرد، گفت: برخی ساخت و سازها ازجمله ساختمان مدارس، بیمارستانها، برج ها و ادارات در بخشهایی از گسل های شهر کرج ممنوع اعلام شده است.

ممنوعیت ساخت وساز بر روی گسل‌های زلزله‌خیز شهر کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی بیت اللهی مدیر بخش زلزله شناسی وزارت راه وشهرسازی صبح امروز شنبه درحاشیه مراسم آئین رونمایی حریم گسل های شهرکرج درجمع خبرنگاران با ابراز امیدواری و رضایت بخش بودن این مراسم گفت: اهمیت این جلسه نشان دهنده حساسیت زلزله درکشوراست که بایستی برنامه های دقیق تری در این زمینه صورت بگیرد.

 وی افزود: سال گذشته زلزله ملارد و کرمانشاه باعث شد تا اقدامات لازم برای ایجاد شهر ایمن برای ساکنان کرج  نیز در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول گفت: کار بسیار مهمی که در این زمینه انجام شد شناسایی گسل های داخل شهر کرج  بود تا ساخت و ساز در این مناطق صورت نگیرد.

بیت اللهی با اشاره به اینکه این دستاورد به دست آمده و مهم در کاهش خطرات زلزله بسیار مفید خواهد بود، گفت: علاوه برآن احداث ساختمان هایی همچون مدارس، بیمارستانها، برج ها و ادارات در بخشهایی از گسل ها در سطح کرج ممنوع اعلام شد.

وی اضافه کرد: با این رویه در مواقع زلزله تخریب وخسارت ها کاهش می یابد چراکه هربخشی که روی گسل باشد نیروی زلزله و جابجایی زمین با نیروی بیشتری وارد می شود لذا اگر ساخت و سازی در این مناطق صورت نگیرد آسیب های کمتری خواهیم داشت.

بیت اللهی در پایان گفت: پس از کلانشهر تهران، کرج دومین  شهری است که قرار است در آن با مطالعات و بررسیهای لازم جهت شناسایی گسل های حادثه خیز کارهای مفید و بهتری برای شهروندان در مواجهه با زلزله در دستورکار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.