البرز- علیرضا شهیدی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در راستای شناسایی گسل اشتهارد فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: سعی داریم به زودی شناسایی گسل‌های کل استان البرز را انجام دهیم.

شناسایی گسل‌های استان البرز در دستورکار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا شهیدی معاون سازمان زمین‌شناسی کشور پیش از ظهر امروز شنبه در آیین رونمایی از نقشه گسل‌شناسی کلانشهر کرج گفت: سازمان زمین‌شناسی سعی کرده‌ است تا نسبت به افزایش آگاهی مردم جامعه نسبت به زلزله  وگسل های مختلف تمام تلاش خود را بکار گیرد.

وی افزود: اسکن کامل نقشه گسل‌شناسی کرج دو بار انجام شده است و در این میان موفق شدیم تا حدودی پدیده‌های سطح زمین را با توجه به مقیاس مورد نظر رصد کنیم.

معاون سازمان زمین‌شناسی گفت با توجه به اینکه تغییر اطلاعات از گذشته تا به الان باید با تفکیک مباحث اقدام شود، گفت:در این راستا احتیاج به تهیه نقشه با مقیاس‌های خیلی بزرگ داریم چرا که گسل‌ها با مقیاس یکصد هزار می باشند.

وی با اشاره به اینکه آیین رونمایی از نقشه گسل کرج یک اقدام ضروری در این راستا خواهد بود، افزود: یک پیش نیاز برای انجام مطالعات نیازاست که امیدواریم بیش از این هم در این زمینه پیش‌ روی داشته باشیم.

معاون سازمان زمین‌شناسی در ادامه گفت: نقشه گسل‌شناسی برای کرج و عظیمیه به پایان رسده است که این نقشه‌ها با هدف رصد دقیق پدیده‌ها با دقت ۹۹ برابر صورت گرفته است.

شهیدی با اعلام اینکه سازمان زمین‌شناسی در راستای شناسایی گسل اشتهارد فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: عملیات حفر ترانشه روی گسل اشتهارد در حال انجام است تا بتوانیم آن منطقه را پلات کنیم و فعالیت‌های گسل را تعیین کنیم.

معاون سازمان زمین‌شناسی در پایان با بیان اینکه کلانشهر کرج بایستی با دقت و سرعت بالا به رفع مشکلات بپردازد، گفت: ساخت و سازها  نباید روی گسل‌ها باشند و سعی داریم به زودی شناسایی گسل‌های کل استان البرز را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.