گزارش جدید صهیونیست‌ها از قدرت ویرانگر موشک‌ها و راکت‌های نیروهای مقاومت حزب الله و افزایش قابل توجه تجربیات رزمی و شمار نیروهای آن‌ها حکایت دارد.

 قدرت شلیک حزب‌الله بیش از ۹۵ درصد ارتش‌های جهان است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک گزارش جدید مشترک بین صهیونیست‌ها و نظامیان ارشد سابق آمریکا از قدرت شلیک ویرانگر موشکی حزب الله لبنان و هراس صهیونیست‌ها حکایت دارد.

در گزارش جدید اندیشکده صهیونیستی «جینسا» که در آن نظامیان ارشد سابق آمریکایی و صهیونیست‌ها  حضور دارند، به قدرت شلیک موشک‌های حزب الله لبنان  و  تهدید جدی و متفاوت با گذشته علیه سرزمین‌های اشغالی در صورت بروز نبردی در آینده اشاره شده است.

 در بخشی از این گزارش آمده است که نبرد بعدی، شباهت بسیار کمی با نبردهای قبلی بین اسرائیل و حزب‌الله دارد.

در این گزارش بر تجربیات کسب شده جنگی جدید نیروهای مقاومت در سوریه، حمایت ایران از این جنبش و زرادخانه عظیم موشکی اشاره شده و آمده که این موارد یک جهش بسیار عظیم در توانایی این گروه در ویران کردن و تخریب اسرائیل به شمار می‌رود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «امروزه حزب الله قدرت شلیک بیش از ۹۵% از ارتش‌های متعارف جهان را دارد. حزب الله در حال حاضر بیشتر از همه اعضای اروپایی ناتو موشک و راکت دارد.»

در این گزارش برآورد شده که حزب الله بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار موشک و راکت دارد. این در حالی است که در سال ۲۰۰۶ این رقم تقریبا ۱۰ هزار موشک و راکت برآورد شده بود.

بر این اساس، حزب الله غیر از موشک‌های برد کوتاه، چندین هزار راکت برد متوسط، چند صد فروند موشک برد بلند نقطه زن با قابلیت ضربه زدن به اهداف در تمامی سرزمین‌های اشغالی را دارد. تعداد نیروهای حزب الله نیز از ۱۳ هزار نفر در سال ۲۰۰۶ به ۲۵ هزار نیروی آماده رزم و ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی ذخیره رسیده است.

«مایکل. اس تاکر» سرلشکر بازنشسته آمریکایی در این زمینه گفت: «اسرائیل به واقع با چالشی که در هیچ کجای جهان وجود ندارد، مواجه است.»

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.