خراسان شمالی- عباس سعیدی گفت: این استان، هفتمین استان کشور به لحاظ داشتن کلاس‌های چند پایه است.

۱۷۸ مدرسه استان چند پایه است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، عباس سعیدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت:اکنون ۱۶۳ مدرسه در مقطع ابتدایی،۱۲ مدرسه متوسطه اول و سه مدرسه مقطع متوسطه دوم در استان به صورت چند پایه دایر می شود، که عمده این مدارس مختلط هستند.

وی اظهار داشت: شرایط محیطی و کمبود جمیعت دانش آموزان در روستاها سبب شده تا کلاس های چند پایه در مدارس استان تشکیل شود.

سعیدی با بیان اینکه خراسان شمالی، هفتمین استان کشور به لحاظ داشتن کلاس های چند پایه است خاطرنشان کرد: ۵۷ عنوان درسی به دانش آموزان تدریس می شود که برای هر پایه چهار ساعت بیشتر وقت گذاشته نمی شود.

وی با بیان اینکه این کلاس ها چند پایه ۲ یا ۶ پایه هستند گفت: در این استان چهار هزار و ۸۰۰ کلاس در دوره ابتدایی وجود دارد که یک هزار و ۲۲۱ کلاس درس یعنی ۲۵ درصد از این کلاس ها چند پایه است.

سعیدی درباره نیازمندی های مدارس چند پایه در استان خاطرنشان کرد: تجهیز ۲۶۰ کلاس درس چند پایه مناطق محروم به کتابخانه کلاسی با اولویت کلاس های چهار تا ۶ پایه و توسعه فناوری نوین در ۱۵۰ کلاس درس چند پایه دارای پایه ششم از نیازهای این مدارس است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تجیهز ۲۶۰ کلاس چند پایه به کیت آموزشی ویژه چند پایه و ساخت ۸۳ معلم سرا در روستاهای بیتوته ای از دیگر درخواست هایی است که در شورای آموزش و پرورش مطرح شده و انتظار می رود به نتیجه برسد.

گفتنی است ۱۶۵هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی تحصیل می کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.