مکان فعلی جمعه بازار مشهد گرچه به لحاظ فضای باز و مناسب سازی شده و نیز شرایط پارکینگی به مراتب خیلی بهتر از مکان سابق آن شده است، اما آن‌هایی که قصد حضور در جمعه بازار شهید شوشتری مشهد را دارند با معضلی به نام راه دسترسی مواجه‌اند.

فشارها بیشتر شود، جمعه بازار مشهد را تعطیل می‌کنیم

مردم برای رسیدن به جمعه بازار تنها و تنها یک راه منتهی به این بازار را بیشتر ندارند و آن هم راهی روستایی و قدیمی است که در بخشی از آن پلی واقع شده است که بر روی رودخانه کشف رود قرار گرفته و از زمان ساخت تنها وسایل نقلیه مردم روستاهای همجوار از روی آن عبور می‌کردند و به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش بار ترافیکی زیاد را ندارد.

به همین سبب روزهای جمعه انتهای بلوار پنجتن ترافیکی به مراتب سنگین‌تر از اکثر نقاط پر تردد داخل شهر مشهد دارد که این ترافیک علاوه بر وقت زیادی که از مراجعین می‌گیرد در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در حوالی جمعه بازار می‌تواند امکان دسترسی به موقع را از نیروهای امنیتی و امدادی بگیرد.

طی سلسله گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که از مسئولان مرتبط با این موضوع گرفته شد، روزنامه قدس پیگیرانه سوژه راه ارتباطی مردم با جمعه بازار را دنبال کرده است.

در این گزارش‌ها مردم گلایه‌مند از این وضعیت بودند و مسئولان پلیس راه نیز از وجود معضلات تردد خودروها گفتند و حتی اینکه در شرایطی از خدمات‌دهی جلوگیری خواهند کرد.

این بار به سراغ مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد رفتیم تا از این طریق نیز پیگیر بزرگ‌ترین معضل مکان فعلی جمعه بازار مشهد باشیم.

بهره‌برداری از دو سوم ظرفیت جمعه بازار

بهروز کیانی درخصوص مشکل راه دسترسی به جمعه بازار شهید شوشتری به خبرنگار ما گفت: برای اینکه این موضوع برطرف شود در حال بررسی جوانب کار هستیم که البته محتمل‌ترین اتفاق این است که برای پلی که روی کشف رود بسته شده فکری اساسی برداشته شود که این موضوع نیز موردی نیست که بشود یک شبه کار خاصی برایش انجام داد. در حال حاضر مشاوره و بررسی پیشنهادات را در دستور کار داریم که بهترین راه حل را انتخاب و بعد اجرایی نماییم.

هرچند که این را باید عنوان کرد که جمعه بازار در حال حاضر نیز با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کند و یک سوم آن عملاً مورد استفاده قرار نگرفته تا با این کار تعداد مراجعات کمتر شده و مشکل کمتر شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری مشهد همچنین در واکنش به این مسئله که پلیس راه اعلام داشته در صورت برطرف نشدن موانع از خدمات دهی در محدوده جمعه بازار جلوگیری خواهد کرد، اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم دوستان روی چه حسابی این مسائل را مطرح می‌کنند. باور کنید این گونه نیست، چرا برای رفع مشکل و مسئولیت صورت مسئله را پاک می‌کنند.

کیانی یاد آور شد: همان طور که گفتم ما زیر ظرفیت موجود جمعه بازار را راه‌اندازی کردیم، نهایت خیلی فشار بیاورند مجبور می‌شویم جمعه بازار را تعطیل کنیم، بعد جواب ۳تا ۴ هزار نفری که غرفه‌دار اینجا هستند را در شرایط بازار فعلی کار چه کسی خواهد داد؟

انتقال جمعه بازار به درخواست شورای تأمین شهرستان مشهد

وی در ادامه افزود: انتقال جمعه بازار بنا به درخواست شورای تأمین شهرستان مشهد انجام شده است و به هر نقطه دیگری که منتقل می‌شد اگرمعضل بیشتری نداشت کمتر از این نبود. برای مثال ما ۳۰ هکتار زمین در جاده کلات داریم اگر می‌خواستیم جمعه بازار را به آنجا منتقل کنیم با شرایط فعلی که میدان امام حسین و حوالی آن دارد چه اتفاقی می‌توانست رخ دهد؟ ضمن اینکه زمین فعلی جمعه بازار برای ایجاد جمعه بازار در زمان شورای قبلی خریداری و تعیین تکلیف شده بود. قبول دارم آن زمان باید جوانب فعلی را می‌سنجیدند، اما حالا که این همه هزینه شده است، پلیس راه خیلی راحت می‌گوید مسئولیتی با ما نیست به جای اینکه راهکاری پیشنهاد شود.

فرصت ۶ ماهه تعریض پل

کیانی همچنین در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی احتمال می‌رود معضل راه دسترسی جمعه بازار رفع شود، گفت: با طرح مطالعاتی و مشاوره‌هایی که عنوان شد، فکر می‌کنم حداکثر دو یا سه ماه آینده تمام شود، بعد از آن برای تعریض پل کشف رود که محتمل‌ترین راه حل است، حداقل ۶ ماه زمان لازم است که سعی ما بر این است برای تأمین بودجه آن در بودجه سال آینده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.