البرز- گودرز چگینی با بیان اینکه وظایف این شرکت خدمات رسانی در کالای استراتژیکی شامل گندم، ‌برنج، ‌شکر، روغن و کره است گفت: البرزبزرگترین ذخیره گاه گندم کشور است و قطب صنعتی خاورمیانه در زمینه تولید ماکارانی است.

البرز بزرگترین ذخیره‌گاه گندم کشور/ گلایه نانوایان در عدم افزایش قیمت نان به‌حق است

گودرز چگینی مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نحوه فعالیت شرکت غله استان البرز اظهار کرد: گندم یک کالای استراتژیک است وبایستی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا آرد با کیفیتی به دست نانوایان و نان باکیفت بدست مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه گندم کالایی است که در مبحٽ سیاسی گنجانده نمی شود، گفت: گله ای که نانوایان دارند بحث قیمت است چراکه قیمت نان از سال ٩٣ تا به حال ثابت مانده است.

چگینی با اشاره به اینکه  گله صنف نانوایان به حق است، ‌گفت: در ماه های پیش که بحث اعتراض کامیونداران مطرح شد به سختی آرد به دست خبازیها  می رسید.

وی اضافه کرد: در زمان بحران سعی شد تا علاوه بر همکاری شرکت حمل و نقل از نیروهای شهرداری و سپاه و اتحادیه صنف نانوایان نیز کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی البرز نان را کالای اساسی و مهم دانست و گفت: اگر کالای دیگری با تاخیر به مقصد می رسید مشکلی نبود چراکه نان متعلق به مردم است و برای گروه خاصی نیست از این رو جهت رفع موانع و مشکلات اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان البرز زیرمجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران است، گفت: شرکت بازرگانی در۱۴منطقه کشور مستقرشده است وشرکت غله البرز واقع در منطقه یک و شامل البرز، تهران، قم و اراک می شود.

چگینی افزود: ‌شرکت غله استان البرز هیئت مدیره این ٤ استان  است همچنین اداره کل استان البرز نیز محسوب می شود.

وی با بیان این اینکه این اداره کل نیز زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: وظایف شرکت غله و بازرگانی خدمات رسانی در کالای استراتژیک شامل گندم، ‌برنج، ‌شکر، روغن و کره و تهیه و توزیع این کالاها است.

چگینی افزود: وظیفه دیگری که شرکت بازرگانی به عهده دارد در تنظیم بازار در شرایط خاص همچون شب عید، ماه مبارک رمضان وایام محرم در توزیع کالاهای اساسی است چراکه زمانی که بازار با بحران روبرو می شود شرکت بازرگانی وارد عمل می شود و با تزریق کالاهای اساسی نیاز مردم را برطرف می کند.

چگینی با اشاره به اینکه میزان گندمی که شرکت غله از کشاورزان البرزخریداری می کند بسیار اندک است، ‌افزود: بحث کشاورزی استان بیشتر در زمینه موسسات و تحقیقاتی کشاورزی است.

وی یادآور شد: البرز در تولید گندم نسبت به سایر استان ها در رتبه آخر قرار دارد چراکه سال گذشته در استان ۴۰ هزار تن برداشت گندم داشتیم که نسبت به استانهای همجوار کشت بسیار کمی بوداما بیشترین ذخایر گندمی کشوردر البرز واقع شده است.

چگینی با اعلام اینکه درزمینه ذخایر گندم در کشور رتبه اول را داریم، افزود: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن توان ذخیره‌سازی در این شرکت وجود دارد که در سطح استان انجام می‌شود و بیشترین ذخیره سازی در میان سایر استان‌ها متعلق به البرز است وتامین آرد مراکز صنعتی کشاورزی در کشور برعهده شرکت غله می باشد.

این مسئول با بیان اینکه گندم سایر استان ها از جمله استان تهران را ما تامین می کنیم، خاطرنشان کرد: البرز استانی استراتژیک و بزرگترین ذخیرگاه گندم در کشور است و قطب صنعتی خاورمیانه در زمینه صنعت ماکارانی است.

چگینی با تاکید براینکه هدف ما سلامت مردم است، تصریح کرد: ما برعرضه آرد ۱۵ درصد پافشاری کردیم تا ازگندم تنها ۱۵ درصد سبوس  گرفته شود و مابقی آرد با سبوس باشد به همین علت آرد رنگ تیره دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.

این مسئول در زمینه بحث تجهیز ونوسازی، گفت: ازابتدای دولت یازدهم چند پروژه که سالها غیرفعال مانده بود تجهیزو نوسازی شد ازجمله ناوگان ریلی و راه آهن که مدت ۱۵ سال غیرفعال بود ودر نهایت بازسازی و نوسازی شد.

وی ادامه داد: در ۲۷ اسفند سال گذشته اولین واگن ریلی حمل گندم را درسیلوهای استان البرز تخلیه کردیم و با انجام این مهم از ایجاد ترافیک و آلودگی در سطح شهرجلوگیری شد و با راه اندازی این واگن ها حمل و نقل کاهش یافته است و حمل گندم به استان های همجوار به راحتی انجام می شود.

چگینی در پایان با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل دراستان، گفت: انبارهای روبازی که سالها در این شرکت بلا استفاده مانده بود مجدد بازسازی شد و سال گذشته ۸۰ هزارتن گندم در این انبارها ذخیره شد تا در حوادث غیرمترقبه در استان  مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.