رامین طباطبایی با بیان اینکه صمدنیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی به اردوی تیم ملی دعوت می‎شوند، گفت:البته تصمیم‎گیری برای شرکت در تمرینات با خود آنها است.

 حدادی و بهرامی قطعا به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برای بسکتبال ایران از ۹ آذرماه وارد پنجره می شود. ملی پوشان بسکتبال ایران در این روز و در مبلورن به مصاف تیم ملی استرالیا می روند و بعد از آن با سفر به مانیل، مهیای دیدار برگشت با فیلیپین می شوند که ۱۲ آذرماه برگزار می شود. 

قرار است برای برگزاری این دو دیدار تمرینات آماده سازی تیم ملی بسکتبال از ۲۵ آبان ماه با ورود به اردوی بازیکنان آغاز شود. البته هنوز فهرست بازیکنان دعوت شده به این مرحله از تمرینات اعلام نشده اما صحبت هایی مبنی بر غیبت احتمالی برخی بازیکنان نامدار مطرح است. 

حامد حدادی به دلیل مصدومیت قدیمی که همچنان با آن مواجه است، برای شرکت در این اردو در بلاتکلیفی به سر می برد. مشابه همین شرایط را ارسلان کاظمی دارد. صمد نیکخواه بهرامی هم که بعد از پنجره چهارم رقابت های انتخابی جام جهانی راهی آمریکا شد هنوز به ایران بازنگشته و حتی هنوز در مورد تیم باشگاهی خود به نتیجه گیری قطعی نرسیده است. 

همین مسائل ابهاماتی را در مورد دعوت نکردن از این بازیکنان برای دور جدید تمرینات تیم ملی بسکتبال موجب شده است؛ در حالیکه رامین طباطبایی تاکید دارد که در فهرست جدید اردونشینان بسکتبال، این بازیکنان هم حضور خواهند داشت اما اینکه در تمرینات شرکت کنند یا نه، به تصمیم و وضعیت خود آنها بستگی دارد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه هنوز نشست هماهنگی برای اعلام فهرست اردونشینان تیم ملی برگزار نشده است، خاطرنشان کرد: این نشست صرفا برای تصمیم در مورد بازیکنانی که قبلا در اردو نبودند و گزینه پیشنهادی برای شرکت در اردو هستند، برگزار می شود. در مورد بازیکنانی که پیش از این در اردوها حضور داشتند و ترکیب تیم ملی را در رویدادها تشکیل می دادند که وضعیت مشخص است. آنها به تمرینات دعوت خواهند شد. 

وی تصریح کرد: حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی جزو بازیکنانی هستند که قطعا به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد البته این را هم در نظر داشته باشید که شرایط خود بازیکنان هم تعیین کننده است و اینکه بتوانند به لحاظ آمادگی و شرایطی که دارند، تیم ملی را همراهی کنند.

طباطبایی در مورد وضعیت حامد حدادی و اینکه گفته می شود به جز مصدومیت، با مشکلات دیگری هم مواجه است که مانع ازحضور وی در تمرینات خواهد بود، گفت: از این مسائلی که شما به آن اشاره می کنید، خبر ندارد. موضوع مهم در رابطه با حامد حدادی مربوط به مصدومیت قدیمی او و کشیدگی کشاله ران پایش است. در همین مورد با دکتر نوروزی فیزیوتراپ تیم استقلال قبل از دیدار تیم ملی مقابل ژاپن (پنجره چهارم) صحبت کردیم و به توصیه وی بود که از قرار دادن حدادی در ترکیب تیم ملی برای این بازی امتناع شد. توصیه دکتر نوروزی این بود که حامد حدادی به استراحت و فیزیوتراپی نیاز دارد. حامد هم طی این مدت دور از تمرین و بازی، فیزیوتراپی داشت. 

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین درمورد ارسلان کاظمی و مصدومیت این بازیکن نیز گفت: آسیب دیدگی ارسلان هم از بازی های آسیایی جدی شد طوریکه در یکی دو دیدار هم نتوانست تیم ملی را همراهی کند. این آسیب دیدگی قدیمی ارسلان حتی در مسابقات باشگاه های آسیا هم برای وی محدودیت هایی را ایجاد کرد. البته شرایط کلی وی الان بهتر از قبل شده است و قطعا هم در فهرست دعوت شدگان به تیم ملی قرار داد. 

وی همچنین در مورد صمد نیکخواه بهرامی که خارج از ایران به سر می برد و هنوز هم وضعیت تیم باشگاهی وی مشخص نشده است نیز تصریح کرد: سفر صمد به آمریکا با هماهنگی کادر فنی انجام شد. این بازیکن در آمریکا درگیر انتخاب تیم باشگاهی است. البته هنوز به جمع بندی نرسیده اما از تمرینات هم دور نبوده است. این بازیکن طی ماه های گذشته هم نشان داد که مهره ای تاثیرگذار برای تیم ملی است بنابراین شرایط فعلی وی و اینکه بدون تیم باشگاهی و خارج از ایران است، باعث نخواهد شد که به اردو دعوت نشود. 

طباطبایی تاکید کرد: بر  خلاف خیلی از صحبت های مطرح شده، بازیکنانی مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. ملاک اصلی اعضای کادر فنی آمادگی افراد است و اینکه بتوانند کمک حال آنها در پیشبرد اهداف تیم ملی باشند.  قاعدتا پیش از اعزام تیم ملی هم چند جلسه تمرینی در تهران برگزار خواهد شد تا وضعیت بازیکنان برای انتخاب نهایی آنها ارزیابی شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که «چقدر احتمال دارد برای این مرحله از مسابقات از مهدی کامرانی به حضور در تمرینات دعوت شود؟»، گفت: واقعا نمی دانم که تصمیم کادر فنی در مورد مهدی کامرانی چیست. قطعا تصمیم گیری در مهدی کامرانی به وضعیت آمادگی او بستگی دارد. این هفته کادر فنی نشست لازم برای اتخاذ تصمیمات اینچنینی را برگزار می کند. همانطور که گفتم در این جلسه در مورد بازیکنانی تصمیم گیری می شود که پیش از این در اردوها و تمرینات نبوده اند وگرنه وضعیت بازیکنانی که قبلا در ترکیب تیم ملی بودند که مشخص است. 

وی در ادامه با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به استرالیا در دوحه به مصاف تیم ملی قطر می رود، یادآور شد: دو دیداری که با قطری ها خواهیم داشت بر اساس دعوت نامه ای است که از قطری ها دریافت کرده ایم. سفر به ملبورن باید از دوحه انجام شود ضمن اینکه این دو بازی برای ما هزینه ای نداشت به همین دلیل انجام را در برنامه قرار دادیم.

طباطبایی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی بسکتبال سهمیه مسابقات جام جهانی را به دست بیاورد، خاطرنشان کرد: دیدارهایی که با استرالیا در پیش داریم واقعا تعیین کننده است. استرالیا بیش از ۱۰ بازیکن NBA و یورو لیگ دارد. بسکتبال استرالیا واقعا با دیگر کشورهای آسیایی قابل مقایسه نیست. در هر صورت اگر دو دیدار با استرالیا را کنار بگذاریم، وضعیت تیم ملی برای کسب سهمیه به دیدار با فیلیپین و ژاپن بستگی دارد. اگر دیدار پیش رو مقابل فیلیپین بتوانیم صاحب امتیاز شویم که احتمال آن وجود دارد، تقریبا کسب سهمیه ما قطعی خواهد شد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.