شماری از مقامات سابق آمریکا اقدام دونالد ترامپ در لغو سفر خود به گورستان سربازان آمریکایی در فرانسه را حرکتی «توهین‌آمیز» توصیف کردند.

انتقاد مقامات سابق آمریکا از عدم حضور ترامپ در مراسم ادای احترام به سربازان جنگ جهانی اول

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در لغو سفر خود به گورستان سربازان آمریکایی در فرانسه را حرکتی «توهین آمیز» دانست.

کری در این پیام  توئیتری نوشت: «عدم حضور رئیس جمهور دونالد ترامپ در مراسم ادای احترام به سربازان جنگ جهانی اول به دلیل بارش باران  آن کهنه سربازانی که رئیس جمهور حتی به خودش زحمت ادای احترام به آنها را نداد، در زیر باران، در گِل و در برف جنگیدند و بسیاری از آنها برای آزادی در خندق ها جان باختند. باران آنها را متوقف نکرد و نباید رئیس جمهور آمریکا را نیز متوقف می کرد.»

رئیس جمهور آمریکا که به مناسبت  فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده، روز گذشته به بهانه بدی آب و هوا و بارش باران سفر خود به گورستان نظامی سربازان آمریکایی در جنگل بلووود واقع در حومه شرقی پاریس را لغو کرد و به جای خود  «جان کلی»، رئیس کارکنان کاخ سفید و ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد ارتش آمریکا را برای شرکت در مراسم ادای احترام به کشته های جنگ جهانی اول فرستاد.

این اقدام ترامپ، انتقادات گسترده ای را در میان نمایندگان آمریکا به دنبال داشت.

دیوید فروم از اعضای سابق دولت جرج دبلیو بوش--رئیس جمهور اسبق آمریکا—در انتقاد به این اقدام ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: از مرکز پاریس تا محل بنای یادبود حتی 60 مایل هم نیست. اگر بالگرد رئیس جمهور قادر به پرواز در باران و باد نیست، اسکورت زمینی او در کمتر از یک ساعت او را به محل  می رساندند.

بن رودز، مشاور سیاست خارجی باراک اوباما –رئیس جمهور سابق آمریکا—در واکنش به حرکت ناشایست ترامپ نوشت: من به مدت 8 سال برنامه های رئیس جمهور اوباما را طراحی کردم. همیشه در این شرایط گزینه باران در نظر گرفته می شود.

از دیگر چهره‌هایی که بی‌احترامی ترامپ را به باد انتقاد گرفتند نیکلاس سومس، عضو محافظه‌کار مجلس انگلیس و نوه وینستون چرچیل، سیاستمدار معروف انگلیسی بودند. او در یک پیام توئیتری نوشت: آنها در حالیکه رو به دشمن بودند کشته شدند و آن دونالد ترامپ رقت‌انگیز نتوانست حتی آب و هوا را برای ادای احترام به آنها، تحمل کند.

سومس یکی از منتقدان همیشگی ترامپ است که یکبار ترامپ را بیشعور و احمق توصیف کرد.

وبسایت آمریکایی مترو در واکنش به لغو سفر ترامپ به محل یادبود جنگ جهانی اول نوشت: رئیس جمهور آمریکا ترجیح داد عصر خود را در پایتخت فرانسه به استراحت سپری کند!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.