رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان بر مذاکره مستقیم با مقامات و کشورها به جای فعالیت در توئیتر تاکید کرد.

مکرون: مذاکره مستقیم را به دیپلماسی توئیتری ترجیح می‌دهم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت از طریق شبکه اجتماعی توئیتر به بحث در مورد مسائل دیپلماتیک نمی‌پردازد و ترجیح می‌دهد مذاکرات مستقیم و رو در رو داشته باشد.

او گفت: من کسی نیستم که برای توئیت او (ترامپ) نظر بگذارم. همیشه ترجیح می‌دهم یک مذاکره مستقیم داشته باشم یا پرسش‌ها را پاسخ دهم تا اینکه دیپلماسی خودم را از طریق توئیت‌هایم [دیپلماسی توئیتری] اعلام کنم.

وی در ادامه از بحث بسیار خوب و واضح با ترامپ که شب گذشته 10 نوامبر برگزار شد، خبر داد و افزود: آنچه نمی‌خواهم ببینم این  است که کشورهای اروپایی بودجه دفاعی خود را به منظور خرید اسلحه و تجهیزات آمریکایی پرداخت می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر بودجه خود را افزایش دهیم، به ایجاد استقلال داخلی خود دست می‌یابیم.

به نظر می رسد اظهارات مکرون نوعی کنایه به ترامپ است که بخش عمده‌ای از دیپلماسی خود را از طریق پیام‌های توئیتری هدایت می‌کند.

ترامپ سفر خود به فرانسه را با تحقیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز کرد. او پیش از ورود به فرانسه، طرح مکرون برای ایجاد ارتش اروپایی را «توهین‌» توصیف کرد. او در این پیام توئیتری نوشت: «مکرون پیشنهاد می‌کند اروپا برای محافظت از خود در برابر آمریکا، چین و روسیه می‌بایست ارتش ویژه خود را داشته باشد. این بسیار اهانت‌آمیز است. البته شاید اروپا باید سهم خود از بودجه ناتو که آمریکا بخش بزرگی از آن را تامین می‌کند، بپردازد.»

ترامپ در دیدار با مکرون «تقسیم عادلانه» بار هزینه‌های دفاعی ناتو را خواستار شد و گفت آمریکا برای دفاع بین‌المللی «بسیار زیاد» هزینه کرده است.

مکرون از انتخابات سال  گذشته و پس از ورود به الیزه همچنان از ایجاد یک نیروی نظامی اروپایی حمایت کرده است. او در گفتگوهای روز شنبه خود با ترامپ بار دیگر بر ضرورت تقویت امنیت اروپا تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.