قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط اقتصادی خاص کشور مانند تحریم و تورم، نخستین قشری که فشار بسیاری به آن‌ها تحمل می‌شود، اقشار متوسط و مستضعف با بیماری‌های خاص و پیشرفته مانند سرطان هستند، این در حالیست که در برخی از کشورها تا ۷۰ درصد از خدمات درمانی به صورت خیریه‌ در حال ارائه است.

خدمات درمانی آستان قدس رضوی چشم‌گیر و با کیفیت مطلوب است/ضرورت ورود خیران به حوزه درمان بیماران بی‌بضاعت در شرایط خاص اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ضمن تقدیر از خدمات آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان به زائران، خاطرنشان کرد: حجم مراجعان برای دریافت خدمات درمانی به مؤسسات تابعه درمانی آستان قدس رضوی در ایام عادی و نیز مناسبت‌های مذهبی بسیار چشم‌گیر و قابل توجه است که نشان از کیفیت مطلوب ارائه خدمات دارد.
وی افزود: در مناسبت‌های مختلف مذهبی جمعیت کثیری از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از نقاط دور و نزدیک خود را به حرم مطهر رضوی می‌رسانند، تراکم این جمعیت بالا در محدوده اماکن متبرکه رضوی نیاز مبرم و احتیاج وافری به دریافت خدمات درمانی پیدا می‌کنند؛ به‌ ویژه که در این ایام، افراد از راه‌های دور به این مکان مقدس می‌آیند و باید امکاناتی در شأن آن‌ها ارائه شود.
حریرچی با اظهار خرسندی از حضور خادمان و داوطلبان خدمت در عرصه درمان در حرم مطهر، ادامه داد: قاعدتا حرم مطهر با این حجم از زائران و ارادتمندان به ساحت اهل بیت(ع) امکانات و مراکز بیشتری را نیاز دارد اما حضور خادمیاران سلامت توانسته به خوبی بسیاری از خدمات لازم را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی با برپایی بیمارستان سیار در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی حمایت بسیار خوبی را از زائران نشان داد، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا شاهد حضور پزشکان داوطلب، نهادهایی مانند آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران اسلامی، هلال احمر کشور و... بودیم که در کنار حرکت‌های داوطلبانه مردمی به خوبی به زائران خدمات ارائه دادند و در حقیقت، کنترل حجم ۲۰ میلیونی زائران در آن مسیر جز با همکاری و همدلی این نهادها با یکدیگر ممکن نبود که نکته بسیار مهم این امر، مدیریت خادم‌گونه و داوطلبانه مسائل بوده است.
دکتر حریرچی تصریح کرد: در مشهد نیز تمشیت و تولیت امور زائران با آستان قدس رضوی است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز با بازوی توانمند خود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همکاری با آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت و درمان شتافته است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط اقتصادی خاص کشور مانند تحریم و تورم، نخستین قشری که فشار بسیاری به آن‌ها تحمل می‌شود، اقشار متوسط و مستضعف با بیماری‌های خاص و پیشرفته مانند سرطان هستند، این در حالیست که در برخی از مناطق کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی بین ۷ تا ۷۰ درصد از خدمات درمانی به صورت خیریه‌ای و بدون توجه به سودآوری در حال ارائه است.
وی گفت: مهم‌ترین مسأله در ارائه خدمات درمانی آستان قدس رضوی، حضور افراد داوطلب از هر قشری با عنوان خادمیار سلامت است که این امر را نیز باید از برکات سایه گسترده امام رضا(ع) بدانیم.

 

منبع: آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.