حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به فواید کرفس و شاهی برای بدن اشاره کرده اند.

بدن خود را با این گیاه سم زدایی کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده اند: سبزی های گرم مانند کرفس و تره تیزک برای روده ها مفید هستند.

کرفس گیاهی است مقوی و اشتها آور و به دلیل وجود آهک فراوان، برای تحلیل رسوبات بدن بسیار سودمند است و چون سموم را بیشتر از راه منافذ پوست و عمل تعریق از بدن خارج می کند آن را از دسته سبزیجات "گرم"( بعضی آن را خنک می دانند) به شمار می آورند.

این گیاه دارای املاحی مانند پتاسیم، سدیم، ویتامین " آ "،"ب" و "ث" است و چنان چه به مدت یک ماه روزی یک بار آب کرفس بیاشامید در معالجه رماتیسم بسیار سودمند بوده و کمکی شایانی به خود کرده اید.

به فرموده امام هشتم شیعیان، شیر برگ کرفس برای درمان تب مالاریا تجویز می شود، به این صورت که روزی سه بار و هر بار ۲۰۰ گرم در فاصله معین مصرف شود.

بیشتر بخوانید: فواید آشامیدن یک لیوان آب گرم به صورت ناشتا در پاییز

تره تیزک و انواع آن که به نام شاهی شناخته می شود دارای مقادیر زیادی از آهن و فسفر است، مقدار قابل توجهی ویتامین "ث" دارد و باعث افزایش ادرار می شود.

این گیاه به علت داشتن ید و زیاد کردن ترشح غضروف تییروئید هیجان آور است و به جهت داشتن ویتامین "ث" در درمان بیماری قند و بیماری های پوستی بسیار مفید است.

انواع تره فشار خون را بالا و پایین می آورند و برای درمان کلیه و عفونت ها سودمند است، گیاه کاور بیشتر خواص این دو گیاه(کرفس و شاهی) را دارد، به علاوه آن که مولد حرارت است و بدن را گرم، استخوان ها را نرم و روده ها را ضد عفونی می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.