۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 628749

حملات هوایی ادامه دار نیروهای ائتلاف به مواضع یمنی‌ها که همچنان در تلاش برای شکستن مقاومت الحدیده هستند و تجربه شکست آن‌ها در ماه رمضانی که گذشت موجب شده تا دولت ترامپ نگران آن باشد که شکست مجدد ائتلاف در اشغال الحدیده به پای واشنگتن هم نوشته شود.

گروه سیاسی قدس‌آنلاین/ بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا و مقامات عربستانی، آمریکا سوخت‌گیری هواپیماهای عربستانی را که درگیر جنگ در یمن هستند متوقف می‌کند. رسانه‌ای شدن رسمی این تصمیم در قالب بیانیه وزارت دفاع آمریکا حکایت از گونه‌ای تقسیم کار میان آمریکا و سعودی به منظور نجات دادن دولت ترامپ از فشار افکار عمومی و ایفای نقش جدید از سوی این کشور در آینده مذاکرات دارد.
به باور کارشناسان، این تصمیم به دولت ترامپ امکان می‌دهد ادعا کند بر ضد اقدامات مخرب سعودی‌ها در یمن وارد عمل شده است.
این درحالی است که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به دست نیروهای امنیتی این کشور و همچنین حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن، دولت آمریکا را با انتقادهایی از سوی شماری از اعضای کنگره بویژه دموکرات‌ها روبه‌رو کرده است.
تعداد قابل توجهی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا پیشتر خواستار تعلیق قراردادهای فروش سلاح به عربستان و توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف نظامی به رهبری ریاض شده بودند و حالا توقف سوخت‌رسانی می‌تواند به منزله پیشدستی در برابر اقدام احتمالی کنگره آمریکا باشد که اکثریت آن به دموکرات‌ها رسیده و قرار است در این باره به بحث بپردازد.
از طرفی حملات هوایی ادامه دار نیروهای ائتلاف به مواضع یمنی‌ها که همچنان در تلاش برای شکستن مقاومت الحدیده هستند و تجربه شکست آن‌ها در ماه رمضانی که گذشت موجب شده تا دولت ترامپ نگران آن باشد که شکست مجدد ائتلاف در اشغال الحدیده به پای واشنگتن هم نوشته شود و مشکلات سیاسی بیشتری برای رئیس جمهور ایالات متحده به بار آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.