رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به ارزش ۲۲ میلیون دلار با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی استان به ۳۷ کشور جهان انجام می‌گیرد.

فرآورده‌های دامی خراسان رضوی به کدام کشورها صادر می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، حامد طاهریان با بیان این مطلب، اظهار کرد: خوراک دام و طیور همچنان در صدر صادرات استان قرار داشته و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴هزار تن فرآورده به ارزش ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر ایتالیا و لهستان از مشتریان اقلام صادراتی هستند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص واردات نیز خاطرنشان کرد: واردات ایران از ۴ کشور افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و استرالیا صورت می‌گیرد.

طاهریان در خصوص عمده‌ترین اقلام وارداتی، تاکید کرد: عمده محصولات وارداتی استان در زمینه دام و طیور  کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، تفاله نشاسته، پیله ابریشم و همچنین گوشت گوسفندی بوده که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند.

وی دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.