نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پس از ارائه برنامه دو کاندیدای پست شهرداری تهران (سیدکامل تقوی نژاد و عباس آخوندی) سؤالات متعددی را از این دو کاندیدا مطرح کرد.

اگر پرونده‌ای دارید بگویید انتخابتان نکنیم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورا پس از ارائه برنامه سیدکامل تقوی‌نژاد کاندیدای پست شهرداری تهران، با بیان اینکه میزان وصول درآمد از محل مالیات، معادل 150 درصد درآمد نفت در کشور است، اظهار کرد: از کمک شما به آقای افشانی برای افزایش سهم شهرداری‌های استان تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده از شش به 18 درصد تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه درباره تبارگزینی سیاسی یا غیرسیاسی توضیحاتی ارائه کردید، ادامه داد: شهرداری تهران سازمانی فوق‌العاده فربه، گسترده و غیرچالاک است و در موضوع نیروی انسانی نیاز به کوچک‌سازی دارد، شما چقدر مرد میدان برای کوچک‌سازی هستید؟ آیا آمادگی دارید که تهمت بشنوید اما این هزینه را با جان و دل بپردازید؟ این کار جراحی دردناک است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران خطاب به تقوی‌نژاد گفت: شما در حوزه مالی و مالیاتی مدیر موفقی هستید، اما نسبت به سایر حوزه‌های شش‌گانه شهری نگران هستیم و خواهش می‌کنم توضیح دهید با چه سبک و سیاق مدیریتی در حوزه‌هایی که تاکنون تجربه‌ای در آن نداشتید، عمل خواهید کرد.

رسولی همچنین از عباس آخوندی دیگر کاندیدای پست شهردار تهران پرسید: شهرداری تهران، سازمان پهن، پیچیده و ناکارآمدی است و خواهش می‌کنم نظرتان را درباره حد و اندازه این سازمان و میزان مداخله آن در شئونات زندگی مردم به جز مأموریت‌های ذاتی با توجه به منابع و مصارف قائل هستید، بفرمایید.

وی ادامه داد: می‌دانم استیضاح‌های مجلس را رأی اعتماد گرفتید, اما نماینده ملایر در مجلس اعلام کرده، شما پرونده دارید. بنده هر میزان جستجو کردم این پرونده را نیافتم، اما اگر پرونده‌ای دارید بگویید شورا شما را انتخاب نکند. البته من می‌دانم شما انسان پاکدستی هستید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از آخوندی خواست تا دکترین خود را در مورد حکمروایی شهری و شهردار مستقل بیان کند و گفت: باید نگاه اقتصادی شما نسبت به شهر مشخص شود، در حال حاضر دولت، دولت اصلاحات است و آقای رئیس جمهور دولت خود را شریک اصلاح‌طلبان می‌دانند. شما چهره اصلاح‌طلب معروفی نیستید، اما نمی‌دانم در کنار تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب این همه هجمه نسبت به شما برای چیست؟ آیا شما دست بر روی فساد گذاشته است یا ما راه خطا را می‌رویم؟

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.