رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: قرار است به مدت یک ماه محوطه ها وآثار تاریخی دشت نیشابور به صورت نظام مند و طبقه بندی شده مورد برسی قرار بگیرد .

برنامه بررسی محوطه های تاریخی نیشابور تصویب شد/باستان شناسان در گود تاریخی نیشابور قدیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل اعتمادی امروز ۲۰( آبان) با بیان این خبر گفت: برنامه بررسی نظام مند و طبقه بندی شده محوطه های تاریخی شهرستان نیشابور امروز به تصویب پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور درآمد تا گام بزرگی برای بررسی و شناسایی آثار و محوطه های باستانی دشت نیشابور برداشته شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با اشاره به این که آغاز این برنامه با سرپرستی محمد حسین رضایی یکی از باستان شناسان دانشگاه نیشابور است،افزود: این برنامه یک برنامه پژوهشی است که اعتبار آن از طریق دانشگاه نیشابور تامین می شود، هم چنین نظارت کامل بر روی آن از طریق برخی از باستان شناسان دانشگاه نیشابور و میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به این که شهرستان نیشابور حدود 30 محوطه تاریخی دارد ادامه داد: شهرستان نیشابور 125 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و در این برنامه پژوهشی قرار است تا به مدت یک ماه محوطه ها وآثار تاریخی دشت نیشابور به صورت نظام مند و طبقه بندی شده  مورد برسی  قرار بگیرد .
منبع: شبستان
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.