رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای تصویب و تامین اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان استفاده می‌کنیم.

حاجی‌بابایی: از همه ظرفیت‌های مجلس برای تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان استفاده می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تاکید به ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های مجلس برای تصویب وتامین اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز لزوم اجرای رتبه‌بندی معلمان در طول اجرای برنامه تصریح و تصویب شده است و دولت موظف است لایحه را به مجلس ارائه کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: همزمان با رونمایی سند، طرح رتبه‌بندی معلمان نیز تدوین و در هیات دولت تصویب شد که مراحل اجرای آن در سال ۹۲ طی شده بود،که نیاز است در حال حاضر نیز اهتمام جدی برای اجرای آن بعمل آید.

حاجی بابایی با اشاره به طرح معلمان تمام وقت که اخیرا در وزارت آموزش‌ و پرورش مطرح شده است، گفت: این طرح برداشت نادرستی از سند تحول بنیادین است و به نظر می‌رسد طراحان طرح معلمان تمام وقت یک روز نیز در کلاس درس معلم نبوده‌اند و سختی کار معلمان را درک نکرده اند، مگر معلم می‌تواند ۳۰ ساعت و۴۴ ساعت تدریس کند، تدریس کار سخت،حساس و طاقت فرسایی است، اجرای این طرح پیامدی بجز فرسایش جسمی و روحی معلمان ندارد.

وی افزود: اشتباه برداشت طراحان طرح معلم تمام وقت را باید با اجرای رتبه‌بندی معلمان تصحیح کرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان که یکی از نقاط روشن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، معلمان و فرهنگیان همتراز هیات علمی دانشگاه‌ها در چهار رده مربی، دانشیار، استادیار، استاد رتبه بندی می‌شوند و حقوق و مزایای آنها نباید کمتر از ۸۰ درصد هیات علمی دانشگاه‌ها باشد، با این نگاه و با اجرای این طرح معلم ساعاتی را مانند اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها به تحقیق و پژوهش و مطالعه در حیطه کاری خود در دفتری که منطبق با فعالیت اساتید در دانشگاه‌ها در اختیار دارند، به روزآمد کردن اطلاعات خود می پردازد، نه این که ۴۴ ساعت بی وقفه در کلاس تدریس کند این برداشت اشتباه محض است‌.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: بارها تاکید کرده‌ایم و براساس  سند تحول بنیادین به صراحت فریاد زده‌ایم که معلم کارمند نیست، جایگاه معلم فراتر از کارمند است، معلم باید تراز هیات علمی دانشگاه را کسب کند، چرا که آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه تولید منابع انسانی کشور است، معلم که فارغ از  دغدغه مشکلات و معیشت و اقتصاد در کلاس درس حضور یابد،نیروی انسانی سالم و کارآمد تولید خواهد کرد در غیر این صورت دغدغه زندگی اجازه فراغت و پرداختن به تعلیم و تربیت به او نخواهد داد.

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت لایحه رتبه‌بندی را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند، مجلس نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان براساس طرحی که مبتنی برسند تحول بنیادین تدوین شده بود، استفاده نماید تا بتوانیم مرجعیت معلمان را براساس آنچه شان وشایسته آنهاست محقق سازیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.