۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 628853

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی گفت: ما قصد قهرمان پروری نداریم چیزی که بیشتر برای ما اهمیت دارد سلامت جامعه است.

هدف هیئت بیماران خاص سلامت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌اله اسدی در نشست  اداره کل ورزش وجوانان استان درخصوص اینکه، آیا قانون چند شغل بودن شامل حال رئیس این هیئت می‌شود؛ گفت: باتوجه به اینکه روسای هیئت‌ها حقوقی از این سمت دریافت نمی‌کنند این سمت شغل محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: این آیین نامه در حال اصلاح است و تا زمانی که تغییری در آن صورت نگیرد دیگر روسایی که مشغول به کار بودن به کار خود ادامه می‌دهند اما به طور کلی باتوجه به صحبت‌هایی که انجام شده این سمت شغل محسوب نمی‌شود و در رأس هیئت تغییری صورت نخواهد گرفت.

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی تصریح کرد: از روزی که به این سمت منصوب شدم باتمامی نهادها، ارگان‌ها و نماینده‌های مجلس نامه‌نگاری‌های لازم را در راستای همکاری انجام دادیم اما هنوز پاسخ روشنی از جایی دریافت نکردیم؛ از شهرداری که سالن و اماکن ورزشی زیادی دارد که بعضا بلااستفاده هستند درخواست کردیم که نه برای درآمد زایی بلکه برای بهره بردن ورزشکاران این هیئت در اختیار ما قرار دهند تا بخشی مهمی از مشکلات ما حل شود.

اسدی هدف هیئت را سلامتی جامعه عنوان کرد و افزود: ما قصد قهرمان پروری نداریم چیزی که بیشتر برای ما اهمیت دارد سلامت جامعه است اکثر بیماران که تحت درمان هستند بعد از اینکه ورزش حرفه‌ای را آغاز کردن داروی کمتری استفاده می‌کنند و حتی از نظر ظاهری تغییرات مشهودی داشتند.

وی اولویت بیماران خاص و پیونداعضا را درمان عنوان کرد و گفت: بیشتر قشر بیمار دچار فقر اقتصادی هستند و برای معیشت خود مشکلات زیادی دارند چراکه هزینه درمان و داروی آنها بسیار بالا است اگر بخواهیم این قشر را به‌سوی ورزش سوق دهیم نباید سبب ایجاد دغدغه هزینه کنیم وحدالامکان شرایط ورود و استفاده آنها را از امکانات ورزشی به‌صورت رایگان فراهم کنیم.

رئیس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی درخصوص نوع همکاری ارگان‌ها خاطرنشان کرد: ما توقع زیادی نداریم در همین اندازه که بتوانیم دوسال در دونقطه شهر برای کاهش هزینه رفت وآمد ورزشکاران فراهم کنیم مشکل بزرگی را حل کردیم، کمیسیون ماده ۸۸ باعث شده استفاده از اماکن ورزشی سخت شود.

اسدی درباره بودجه دریافتی در مدت فعالیتش به‌عنوان رئیس هیئت گفت: تاکنون از سوی فدراسیون تنها ۵میلیون و از اداره کل ورزش وجوانان ۳۸ میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم، اداره کل و فدراسیون دچار محدودیت هستند و بیش از این نمی‌توانند کمک کنند اما نهادهایی مانند بهزیستی و شهرداری اعتبارات خوبی در زمینه ورزش دارند.

وی در ادامه از شناسایی بیماران استان خبرداد و افزود: در سایت شرایط ثبت نام را برای بیماران ورزشکار فراهم کردیم همچنین از طریق انجمن‌ها بیماران و پیوند اعضا به هیئت ما معرفی می‌شوند تا شرایط ورود آنها را در کلاس‌ها و تمرینات ورزشی فراهم کنیم تاکنون ۶۰ درصد از افرادی که ثبت نام کردند بانوان هستند.

رئیس هیئت بیماران خاص وپیوند اعضا خراسان رضوی درخصوص فعالیت شهرستان‌ها گفت: ۳ شهرستان فعال شدند و ۶ شهرستان دیگر نیز در دست بررسی هستند، کارآمد بودن شخصی که قرار است در شهرستان فعالیت کند برای ما مهم است و تنها نمی‌خواهیم تحت عنوان یک اسم شهرستانی را فعال معرفی کنیم.
منبع:برنا
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.