عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تحریم دلیلی برای کمبود دارو در کشورنیست، گفت: باز شدن فضای سوء استفاده با نرخ بالای داروی آزاد در بازار دارویی کشور در جریان است.

نماینده مجلس: داروری مورد نیاز بیماران در هر شرایطی باید تامین شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بشیر خالقی نماینده مجلس، درباره  وضعیت  کمبود دارو در کشور، گفت: کمبود دارو در کشور را به هیچ وجه ممکن نمی‌توان بر اثر تحریم‌، طبیعی تلقی کرد زیرا  باید دارو مورد نیاز  بیماران توسط وزارت بهداشت ودرمان در هر شرایطی تامین شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  تامین  و تهیه  دارو باید در اولویت  اساسی وزارت  بهداشت و درمان قرار بگیرد و از همین رو کمیسیون بهداشت و درمان  بهارستان و فراکسیون غذا  و دارو  مجلس  نیز با  برگزاری  جلسات متعدد به دنبال  بر طرف کردن، مشکلات تامین دارو در کشور هستند.

خالقی افزود: شرکت‌های توزیع کننده  و تولیدکنندگان دارو با مشکلاتی روبرو شده‌اند و این مهم در گذشته  نیز پیش‌بینی  شده بود بنابراین می بایست تمهیداتی در این راستا اتخاذ شود و این در حالی است که  قیمت دارو آزاد بسیار بالا است و این امر بدیهی است که می تواند فضای سوء استفاده را باز کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های توزیع کننده و تولید کنندگان دارو با مشکلاتی روبرو شده اند و این مهم در  گذشته نیز پیش بینی شده بود  بنابراین تهمیداتی باید در این راستا  اتخاذ شود. 

خالقی گفت: ارز مورد نیاز برای تامین دارو بیماران در نظرگرفته شده است و از همین رو باید در آینده  منابع پایدار تامین مالی در نظر گرفته شود تا  حوزه سلامت در شرایط ایده ال قرار بگیرد.

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس به خانه ملت گفت: کمبود دارو حتی در زمان تحریم هم طبیعی نیست زیرا ارز مورد نیاز  برای تامین دارو تخصیص داده شده است و این درحالی است که تا فردی بیمار نباشد یا از  مریض نگهداری نکند، نمی‌تواند شرایط  بیماران  را به نحوه مطلوب درک کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.