یک استاد برجسته خوشنویسی گفت: باید بسترسازی‌هایی فراهم شود تا مردم بتوانند با عواطف خود به جامعه نفوذ پیدا کنند و در این صورت است که می‌توانند اقدامات ارزشمندی را برای افراد نیازمند به مهر و محبت انجام دهند.

باید بسترهایی فراهم شود تا مردم با عواطف خود به جامعه نفوذ کنند/مشهد در زمینه توسعه فرهنگ مهرورزی پیشگام است

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین امیرخانی شب گذشته، ۲۰ آبان ماه، در مراسم افتتاحیه نگارخانه موسسه همدم که با حضور استادان برجسته خوشنویسی کشور، جمعی از مدیران و مسئولان استانی در این موسسه توانبخشی برگزار شد، با اشاره به مهرورزی و، محبت و دلسوزی که در ایران جریان دارد و باعث می‌شود مردم دست به اقدامات ارزشمندی بزنند، گفت: عطوفت در کشور ما وجود داشته و هنوز هم در جریان است ومشهد در این زمینه پیشگام است.

وی افزود: اما باید با تدبیر مسئولان فرهنگی بستر مهرورزی برای افراد فراهم شود تا بتوانند آنگونه که باید و شاید به جامعه نفوذ پیدا کنند که در واقع یکی از جایگاه‌های بسیار مهمی که این بسترسازی را می‌تواند فراهم کند اکنون نیز در این محل این امکان برای افراد فراهم شده است. در واقع این عطوفت و محبت افراد شاید ثروتی است که بالاترین ارزش‌ را دارد.


این استاد برجسته خوشنویسی عنوان کرد: در واقع این پیام‌ها و وصیت نامه‌ها ما را از درون بیدار می‌کند اما چون کمرنگ است سایر ویژگی‌ها و تعلقات مانند پول، قدرت، سیاست و... جای این موضوع را می‌گیرند. بنابراین نقش فرهنگ و انسانیت کمرنگ است و این موضوع تنها مختص امروز نیست بلکه از گذشته در جریان بوده. چرا که در تمام تاریخ، ما شاهد جنگ‌های زیادی هستیم به نوعی که نمی‌توان برگی از تاریخ را پیدا کرد که جامعه انسانی بدون جنگ زندگی نکرده باشد، بر همین اساس تاریخ از این بابت همیشه زیر پای نادانی و زیاده طلبی له شده است.


امیرخانی در خصوص افتتاح این نگارخانه در چنین مکانی گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است و به طور کلی هرکدام از افرادی که در این جا حضور دارند در واقع حضورشان برکت است و چنین جایگاهی را نمی‌توان با کلمات تعریف کرد، چرا که با نیت خدمتی است که انسان را موظف به ادای دین به وصیت‌نامه بزرگان می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور افراد در اینگونه همایش‌ها در واقع نمایندگان شایسته و وفادار به آن وصیت‌هایی هستند که انسانیت را معنا می‌کنند اما هنگامی که ما برای دیگرخواهی و غم‌خواهی افرادی که نیازمند این محبت‌ها هستند بتوانیم قدمی برداریم، آنجا است که مقام انسانی ما را نشان می‌دهد.


این استاد برجسته خوشنویسی عنوان کرد: بنابراین باید بپرسیم بامعلومات، فرهنگ، هنر و تجربه‌ای که داریم آیا به آن نتیجه‌ای که باید دست یابیم، رسیده‌ایم؟ بدین منظور که آن همه معلومات و ارزش‌هایی که در جای خود باید تربیت کننده و رشد دهنده باشند نقش خود را ایفا کرده و به ما کمک کنند تا از طریق این فرهنگ، راهنما و قطب‌نمایی که در مسیر زندگی ما وجود دارد به آن جایگاهی که باید برسیم  دست یابیم واین امر حاصل زحمات و فضائلی است که ملت ما از آن برخوردار است.


امیرخانی با اشاره به اینکه ما باید شاگردان وفادار خوشنویسی باشیم، تاکید کرد: یکی از سخنان بزرگ شیخ‌ عجل در قلم بزرگ خوشنویس ایرانی به نام میرعماد نشان می‌دهد که تا به عمل نیاید، دانایی کلام است که ارزش دارد و میدان عمل آنجایی است که اگر بتوانیم به آن معلومات عمل کنیم در آن هنگام است که قدم بزرگی را برداشته‌ایم اما در این میدان، فردی که انسانیت را به طور کامل دارا باشد کم پیدا می‌شود چرا که از خود گذشتگی باید در راس این تفکر باشد که ما را به حرکت وا دارد.


وی خاطرنشان کرد: در این جا نیاز به مدیریت احساس می‌شود تا عواطف را جمع کند، به گمان من عواطف و احساسات انسانی کم نیستند بلکه مدیریت آن‎ها است که دیگر به درستی صورت نمی‌گیرد، در واقع به این نکته رسیده‌ایم که ببینیم مهم‌ترین عاملی که جامعه انسانی را امیدوار کرده به رشد و بلوغ رسانیده، این است که اجازه نداده طوفان‌ها، بد رفتاری‌ها، خود خواهی‌ها و قدرت طلبی‌ها او را نابود کند.


این استاد برجسته خوشنویسی عنوان کرد: در این میان می‌توان گفت که مادر نقش سازندگی را داشته و مدیر است که نقش مدیریت او در دامنه تاریخ نقش آفرین بوده و می‌تواند تضادها، مشکلات و تشکیلات فرهنگی را دوام بخشد و سر مشقی را برای آیندگان به یادگار بگذارد.

لازم به ذکر است استاد غلامحسین امیرخانی، دکتر راشد محصل یزدی، استاد مجتبی سبزه، استاد اسرافیل شیرچی، استاد رسول مرادی و هنرمندان برجسته‌ی خراسانی در آیین گشایش نگارخانه‌ این موسسه‌ی خیریه جزو مدعوین بودندکه با مجری‌گری استاد ثابت محمودی (سهیل)برگزارشد.
در نگارخانه‌ی تازه تاسیس این موسسه‌، آثار هنرمندان تراز اول هنرهای تجسمی ایران زمین به مدت سه روز به نمایش عموم درخواهد آمد.

منبع: ایکنا

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.