مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با انتقاد از عملکرد دروازه‌بان این تیم، گفت: بازیکنی که تمرکز نداشته باشد را به زور نگه نمی‌داریم و هرتیمی که مظاهری را می‌خواهد به ما نامه بزند.

آذری: اگر باشگاهی مظاهری را بخواهد، با کمال میل این دروازه بان را می‌فروشم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سعید آذری مشکل اصلی تیم ذوب آهن را تمرکز نداشتن چند بازیکن از جمله رشید مظاهری دروازه بان این تیم دانست و تاکید کرد که این دروازه بان گل های بچگانه ای خورده است. مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه با کمال میل رضایتنامه رشید مظاهری را برای تیم های دیگر صادر می کند، به خبر مذاکره ذوب آهن با افشین قطبی و جواد نکونام هم واکنش نشان داد.

کسانی که دنبال پول هستند از کمین‌گاه بیرون می آیند
آذری در ابتدای گفتگویش با خبرنگار مهر، درباره باخت تیم فوتبال ذوب آهن به تراکتورسازی و فشاری که روی تیم ذوب آهن قرار دارد، گفت: ما روزهای خیلی بدتر از این را هم تجربه کرده ایم و خم به ابرو نیاورده ایم. با قدرت کارمان را انجام می دهیم. سیستم مدیریتی ذوب آهن قوی و سازمان یافته است. ممکن است یکسری بخواهند فشار درست کنند. اینها آدم های فرصت طلبی هستند که قیمتشان پایین است. وقتی تیم نتیجه نمی گیرد، از کمین‌گاه بیرون می آیند و انتقاد می کنند. این آدم ها فقط دنبال پول هستند.

تا من هستم دستشان به جایی نمی رسد
وی افزود: سعی کردم این مسائل را درک کنم و با واقعیت ها کنار بیایم. با قدرت مدیریتی که بر ذوب آهن حاکم است، اسیر هیاهو و جوسازی نمی شویم. ما با تفکر و تعقل و قدرت کار را جلو می بریم. روزهای خوب ذوب آهن هم بر می گردد. کسانی که در روزهای سخت علیه ذوب آهن جوسازی می کنند بدانند تا زمانی که سعید آذری هست، دستشان به جایی نمی رسد.

مظاهری تمرکز ندارد
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با اشاره به شکست سنگین مقابل تراکتورسازی، تصریح کرد: آن روز واقعا یک روز استثنایی بود. در نیمه اول، تراکتورسازی را با حمایت هوادارانش در زمین خودش حبس کردیم ولی در نیمه دوم، جایی که نقطه اتکای تیم ذوب آهن بود، به چالش خوردیم. دو سه بازیکن ما بخصوص رشید مظاهری دروازه بان تیم تمرکز ندارند. مظاهری همیشه یکی از ستون های تیم ذوب آهن بوده است که این روزها تمرکز ندارد.

یک بچه هم اینطور گل نمی‌خورد
آذری خاطرنشان کرد: گل هایی خورده ایم که در مدرسه فوتبال هم این گل ها را نمی خورند. نیمه دوم بازی با تراکتورسازی را به اشتباهات خودمان باختیم. تراکتورسازی هم با ۸۰ هزار تماشاگر و با محمد تقوی سرمربی ای که با مبانی فوتبال علمی آشنا است، به خوبی از این هدیه ما استفاده کرد. این برای بار اول نیست که اینطور گل می خوریم. مقابل پیکان هم از فاصله ۴۵ متری گلی دریافت کردیم که یک بچه هم اینطور گل نمی خورد.

بعضی بازیکنان با تیم های دیگر صحبت کرده اند
وی ادامه داد: با این روند، خود مظاهری بیش از همه متضرر می شود. او تیم ملی را از دست داد و باید بیشتر روی تمرینات تمرکز داشته باشد. علت اصلی اتفاقاتی که برای ذوب آهن می افتد، همین نداشتن تمرکز است. هرچه به نیم فصل نزدیک می شویم کسانی که داعیه رفتن دارند و با تیم های دیگر هم صحبت کرده اند، خودشان اعلام کنند تا ما هم با کمال میل آنها را به تیم های دیگر بفرستیم. هرکسی می خواهد برود بیاید رک و راست بگوید.

کادر فنی به بی تمرکز ها بازی ندهد
مدیرعامل ذوب آهن در پاسخ به این سئوال که کدام بازیکنان این تیم قصد جدایی در نیم فصل دارند؟ تصریح کرد: دو سه بازیکن هستند اما چیزی به من نگفته اند. اطلاعاتم در این زمینه تکمیل است. تمام فعل و انفعالات فوتبال را زیر نظر دارم. اگر اطلاعاتم تکمیل نباشد که عقب می مانم. توصیه ام به کادر فنی این است که در چهار بازی باقیمانده تا نیم فصل دقت داشت باشد و به بازیکنانی که تمرکز ندارد، بازی ندهد. اینها به ساختار تیم ضربه می زند. یکسری با تمام وجود می جنگند ولی یکسری تمرکز ندارند. 

هر باشگاهی مظاهری را می خواهد نامه بزند
آذری در خصوص شائبات مذاکره رشید مظاهری با باشگاه پرسپولیس، تاکید کرد: هرجا می خواهد برود. هر باشگاهی مظاهری را می خواهد، باید به باشگاه ذوب آهن نامه رسمی بزند و درخواست رضایتنامه بدهد. بازیکنی که تمرکز ندارد را به زور نگه نمی داریم. اگر باشگاهی مظاهری را بخواهد، با کمال میل این دروازه بان را می فروشم.

هنوز تعهدمان را انجام نداده ایم
وی در ادامه صحبت هایش در خصوص مشکلات دیگر باشگاه ذوب آهن اظهار کرد: ما باید ابتدا تعهدمان را انجام بدهیم که این کار را نکرده ایم. درصدی از قراردادها مانده است که به بازیکنان چک ۲۰ روزه داده ایم. اول باید تعهدمان را انجام بدهیم. سپس فیلم مسابقات را بررسی کنیم که بحث فنی در حیطه اختیارات آقای نمازی است. اگر به این تحلیل برسیم که مشکلات ما ریشه فنی ندارد، موظف به برطرف کردن آن خارج از زمین هستیم. اگر هم تحلیل نهایی این است که باید تغییراتی صورت بدهیم، این کار را انجام خواهیم داد.

مصاحبه عضو هیات مدیره برایم تازگی داشت
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در واکنش به صحبت های اصغر برشان عضو هیات مدیره این باشگاه مبنی بر تعیین مهلت برای امید نمازی، گفت: آقای برشان با من صحبت نکرده است. وقتی مصاحبه ایشان را دیدم، برایم تازگی داشت چون ما در ذوب آهن به سرمربی خود اولتیماتوم نمی دهیم. تصمیم نهایی را نیز همه با هم می گیریم. اگر قرار است تغییری صورت بگیرد، با هماهنگی این اتفاق رخ خواهد داد.

واکنش به خبر مذاکره با افشین قطبی و جواد نکونام
«گفته می شود باشگاه ذوب آهن با افشین قطبی و جواد نکونام برای جایگزینی امید نمازی مذاکره کرده است. آیا این خبر را تایید می کنید؟» آذری در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: وقتی یک تیم در فضایی قرار می گیرد که همه حس می کنند روزهای آخر یک مربی است، هر روز یک گزینه را برای آن تیم مطرح می کنند. مربیانی که شما اسم بردید عزیز هستند. نمی خواهم سوء تفاهمی شود. نمازی همچنان سرمربی ما است و تا روزی که تصمیم به قطع همکاری با ایشان نگرفته ایم، اجازه نداریم با هیچ مربی دیگری صحبت کنیم بخصوص کسانی که الان خودشان تیم دارند. اعتقادم این است که باید علل ناکامی تیم ذوب آهن را بررسی کنیم. اگر ارزیابی ها مثبت بود که امید نمازی می ماند و اگر هم نبود، تصمیم قطعی را می گیریم. تا این لحظه (صبح دوشنبه) اتفاقی نیفتاده است.

سوء استفاده از شخصیت بیش از حد نمازی
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره اینکه بعضی از کارشناسان معتقدند امید نمازی به فرهنگ بازیکنان و فوتبال ایرانی اشراف نداشته است و این موضوع یکی از دلایل ناکامی وی در ذوب آهن است، گفت: شخصیت بیش از حد خوب نمازی باعث شده است یکسری در جایگاهی قرار بگیرند که می توانند اعتراض کنند. در حالی که یک قهرمان باید هر شیوه رفتاری را قبول کند. اینطور نباشد که یک قهرمان روزی که یک مربی محکم برخورد می کند، عملکرد خوبی داشته باشد ولی عملکردش با مربی دیگری که چارچوب فرهنگی متفاوتی دارد و نمی تواند از یکسری الفاظ استفاده کند، تغییر کند.

آذری در پایان اعلام کرد که ممکن است امروز جلسه ای با امید نمازی سرمربی تیم برای بررسی شرایط ذوب آهن داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.