معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد سبزپوش شدن نماگرهای این بازار بودند که گردش نقدینگی در بازار سهام در مداری کم جان بالا و پایین می‌شود. شاخص کل هم با افزایش ۱۵۴۳ واحد رو به رو شد.

افزایش ۲۵ واحدی شاخص کل فرابورس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۱ آبانماه ۹۷ با افزایش ۱۵۴۳ واحدی به رقم ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۳۰۱ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۴۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۸۱۴واحدی به رقم  ۱۹۲ هزار و ۳۱۲ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۲۲۲ واحدی به رقم ۱۳۵ هزار و ۵۴۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۶۵۹ واحدی عدد ۳۵۶  هزار و ۶۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۵ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۸۶ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی تاپیکو با ۱۱۷ واحد ، فولاد مبارکه با ۹۶ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۸۳ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فجر با ۱۹واحد،پتروشیمی جم با ۱۱ واحد و نفت بهران با ۹ واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۵۸  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۹ هزار و ۷۰۶ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی برکت، بورس انرژی ایران، قند نقش جهان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری اعتبار، تامین مسکن جوانان، بیمه دی، مهندسی نصیرماشین، داروسازی زهراوی، داروسازی اکسیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی اکسیر، بیمه دی، مارگارین، بانک انصار، قند شیرین خراسان، پلاست‌ایران، ذوب آهن اصفهان، آزمایش، چرخشگر، معدنی دماوند، سایپا آذین، بورس انرژی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، بهمن لیزینگ، سرمایه‌گذاری ملت و اعتباری ملل متوقف شدند. 

امروز در بازار ۲ بوس تهران که به معاملات سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۵۰ میلیون سهم صنایع ملی مس ایران به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در عین حال بیش از ۱۱۷ میلیون سهم فولاد خراسان به ارزش کمتر از ۱۱۲ میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد. در گسترش نفت و گاز پارسیان نیز امروز ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۶.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.

در مخابرات اما امروز ۱۷ میلیون سهم به ارزش ۴ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی جابجا شد و ۱۵ میلیون سهم گروه مپنا به ارزش کمتر از ۹.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. امروز همچنین ۱۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت کمند به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. گفتنی است همین وضعیت در پتروشیمی شازند با معاملات کد به کد بیش از ۱۱ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان دنبال شد. در بیمه دانا نیز ۸.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش امروز، ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و ۵ میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از ۶.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد درنهایت امروز ۲.۵ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲ میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه شد. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که حمایت حقوقی‌های حامی بازار به ویژه از سهم‌های پیشرو با وجود تداوم عرضه‌های مداوم در سهم‌های مختلف باعث شد تا نماگرهای بورس دوباره سبزپوش شوند.

افت معنادار قیمت سهام در روزهای معاملاتی گذشته و ترس از تداوم آن در دورنمای کوتاه مدت باعث شده تا اغلب معامله‌گران در این بازار منابع خود را نقد نگه دارند. آنچه که در بازار به خوبی مشهود است، ضعف نقدینگی برای گردش در سهم‌های مختلف حتی در میان سهم‌های ارزنده این بازار است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.